Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme İzleme Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)

Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme İzleme Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)
Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme İzleme Metni Cevapları, 7. Sınıf Meb Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme İzleme Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 68 Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru: TBMM’nin açılışının tarihimizdeki önemi ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

TBMM’nin Açılışının Tarihimizdeki Önemi

TBMM, 23 Nisan 1920’de açılarak Türk milletinin egemenliğini ilan etmiş ve bağımsızlık mücadelesini yönetmiştir. Atatürk'ün “Egemenlik, kayıtsız şartsız milletindir” sözüyle halkın iradesi ön plana çıkarılmıştır. Bu nedenle, 23 Nisan her yıl Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı olarak kutlanmaktadır.

Soru: Sizce Atatürk, TBMM’nin açılışının kutlandığı 23 Nisan’ı neden çocuklara armağan etmiştir? Tartışınız.

Cevap: Atatürk, çocukların milletin geleceği olduğunu düşündüğü için 23 Nisan’ı onlara armağan etmiştir. Geleceğin teminatı olan çocukların iyi yetişmesi, Türkiye Cumhuriyeti’nin geleceğini güvence altına alacaktır.

Soru: Öğretmeniniz, uygun gördüğü bölümlerde filmi durduracaktır. Bu bölümlerde filmin devamı ile ilgili tahminlerde bulununuz.

Cevap: Öğretmenininiz filmi durduracağı yerden itibaren tahminlerinizi yazabilirsiniz.

1. ETKİNLİK

Soru: İzleyeceğiniz filmde anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime gruplarını aşağıya not alınız. Bunların anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.

Cevap: İzlediğiniz filmden anlamını bilmediğiniz kelime gruplarını yazabilirsiniz.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 69 Cevapları

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları izlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.

1. Soru: Mustafa Kemal’in Meclisimize “Büyük Millet Meclisi” adını önermesinin nedeni nedir? Açıklayınız.
Cevap
: Mustafa Kemal, bu meclisin tüm milletin iradesini temsil ettiğine inandığı için "Büyük Millet Meclisi" adını önermiştir.

2. Soru: Meclis binasının kiremit ihtiyacı nasıl giderilmiştir? Açıklayınız. Bu sahneyle ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap
: Halktan toplanan yardımlarla kiremit ihtiyacı karşılanmıştır. Bu durum, halkın dayanışma ve fedakârlığını göstermektedir.

3. Soru: Mustafa Kemal’i oğluyla ziyaret eden kişi kimdir? Bu kişinin Millî Mücadele’ye katkılarıyla ilgili neler biliyorsunuz? Anlatınız.
Cevap
: Mustafa Kemal’i ziyaret eden kişi İsmet İnönü’dür. İsmet İnönü, askeri başarıları ile Millî Mücadele’ye büyük katkılar sağlamıştır.

4. Soru: İşgal kuvvetleri komutanı, yaptığı telefon görüşmesinde nasıl bir haber almıştır? Bu haber karşısındaki tepkisi ne olmuştur?
Cevap
: Komutan, direnişin başladığını öğrenmiştir. Bu haber karşısında öfkelenmiştir.

5. Soru: Meclisin açılışında Halide Edip hangi duygu ve düşünceler içerisindedir? Siz bu açılışta yer alan biri olsaydınız neler hissederdiniz? Açıklayınız.
Cevap
: Halide Edip, gurur ve umut doludur. Ben olsaydım, özgürlük mücadelesine katılmanın onurunu hissederdim.

3. ETKİNLİK

Soru: Atatürk ve beraberindekilerin Meclisin açılışı için Meclis binasına doğru ilerlediği sahnede sözlü olmayan bazı mesajlar verilmiştir. Bu mesajlar hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap
: Atatürk ve beraberindekilerin sessiz ve kararlı ilerlemeleri, halkın sessiz ama güçlü desteğini simgeler. Bu yürüyüş, mücadelenin ciddiyetini ve ulusal birliğin gücünü ifade eder. Sözsüz mesajlar, bağımsızlık yolunda herkesin sorumluluğunu ve bu mücadelenin ne kadar anlamlı olduğunu hissettirir.

4. ETKİNLİK

Soru: İzlediğiniz filmin başlığının sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri aşağıya yazınız. Yazınızı zenginleştirmek için atasözü, deyim ve özdeyişler kullanınız.
Cevap
: Filmin başlığı bende bağımsızlık ve fedakârlık duygularını canlandırıyor. "Ya İstiklal Ya Ölüm" ifadesi, Türk milletinin özgürlüğe olan sarsılmaz bağlılığını ve gerektiğinde canını feda etme kararlılığını gösteriyor. Bu başlık, "Özgürlük verilmez, alınır" düşüncesini yansıtıyor. "Ağaç yaşken eğilir" atasözü de mücadelede kararlı bir başlangıç yapmanın önemini ifade eder. Milletimizin zor zamanlarda gösterdiği birlik ve dayanışma, "Birlikten kuvvet doğar" sözünü doğrular niteliktedir.

5. ETKİNLİK

Soru: İstiklâl Marşı ile ilgili elektronik içeriği yapınız.

  • "O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;"
    Bu dizede, milletin yıldızının parlayacağı ifadesiyle benzetme sanatı kullanılmıştır.
  • "Kahraman ırkıma bir gül... Ne bu şiddet bu celâl?"
  • "Çatma, kurban olayım çehreni ey nazlı hilâl!"
    Bu dizelerde, hilal ve gül gibi varlıklar insana özgü niteliklerle ele alınarak kişileştirme sanatı kullanılmıştır.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 70 Cevapları

6. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki metni okuyunuz. Bu metnin size çağrıştırdığı duygu ve düşüncelerle ilgili bir konuşma yapınız.

Bu metin, vatan sevgisi, fedakârlık ve cesareti derinden hissettiriyor. Şerife Bacı, cepheye mermi taşırken kendi canını hiçe sayarak görevini yerine getirmiştir. Bu, halkın bağımsızlık mücadelesine olan katkısını ve kadınların savaşta ne kadar büyük bir role sahip olduğunu gösterir. Şerife Bacı’nın fedakârlığı, ülkemizin bugün sahip olduğu özgürlüğün temel taşlarından biridir. Onun gibi kahramanların cesareti, milletimizin zorluklar karşısında nasıl birlik ve dayanışma gösterdiğini ortaya koyar. Bu tür hikâyeler, bizlere tarihimizden ilham alarak sorumluluk bilinciyle hareket etmemiz gerektiğini hatırlatır.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 71 Cevapları

Soru: Millî Mücadele’mizin kadın kahramanları ile ilgili “edu” ve “gov” uzantılı genel ağ adreslerinden bir araştırma yapınız. Araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri sınıf panosunda arkadaşlarınızla paylaşınız.

Şerife Bacı, İnebolu’dan cepheye mermi taşırken bebeğiyle birlikte soğuktan donarak şehit olmuştur. Kendi canını hiçe sayarak mermilerin cepheye ulaşmasını sağlamak için yaptığı fedakârlık, Millî Mücadele’nin unutulmaz kahramanlık öykülerinden biridir.

Halide Edip Adıvar, Millî Mücadele’nin simge isimlerinden biridir. İstanbul’da düzenlediği mitinglerle halkı işgale karşı örgütlemiş, ayrıca cephe gerisinde önemli görevler üstlenmiştir. Savaş sonrası yazdığı eserlerle Millî Mücadele’nin ideallerini anlatmaya devam etmiştir.

Nene Hatun, 93 Harbi (1877-1878 Osmanlı-Rus Savaşı) sırasında gösterdiği kahramanlıklarla tanınan Nene Hatun, Millî Mücadele yıllarında da cesaretini sergilemiştir. Erzurum’daki halkı teşvik ederek işgale karşı direnmiş, kadınlara örnek olmuştur.

Kara Fatma (Fatma Seher Erden), Millî Mücadele’nin en tanınmış kadın kahramanlarından biridir. İstanbul’un işgali sırasında Kuvay-ı Milliye’ye katılarak düşman kuvvetlerine karşı savaşmış, cephede komutanlık yapmıştır. Kendi müfrezesini kurmuş ve erkeklerle birlikte mücadele etmiştir.

Ayşe Çavuş, Yunan işgaline karşı Aydın’da direniş göstermiştir. Silahlı olarak düşmanla savaşmış, erkeklerle omuz omuza cepheye gitmiştir. Çete Ayşe, vatan sevgisiyle hareket eden cesur kadınlardan biridir.

Tayyar Rahmiye, Adana’da Fransız ve Ermeni kuvvetlerine karşı direnişin simgelerinden olan Tayyar Rahmiye, erkeklerle birlikte çatışmalara katılmıştır. Gösterdiği kahramanlık nedeniyle “tayyar” (uçan) lakabı verilmiştir.

Gördesli Makbule, İzmir’in işgalinden sonra Kuvay-ı Milliye’ye katılarak Yunan işgalcilere karşı savaşmıştır. 21 yaşında şehit düşerek Millî Mücadele’nin unutulmaz kahramanlarından biri olmuştur.

7. ETKİNLİK

Onur, aşağıdaki cümleleri sırasıyla inceleyerek cümlelerin anlam özelliklerinden hareketle bir örüntü oluşturmuştur. Onur’un örüntü için kullandığı semboller şunlardır:
Nesnel yargılı sebep-sonuç cümleleri:
Öznel yargılı sebep-sonuç cümleleri: Nesnel yargılı amaç-sonuç cümleleri:
Öznel yargılı amaç-sonuç cümleleri:

1. Bence yazar, okuyucuyu etkilemek için kitabında çarpıcı savaş sahnelerine yer vermiş.
2. Gençlerimize millî duygular aşıladığı için bu edebiyatçımıza ödül verilmeli.
3. Atatürk, 1919’da Samsun’a gitmek için Bandırma vapuruna bindi.
4. Şerife Bacı, İnebolu’daki cephaneleri Ankara’ya götürürken kış şartları nedeniyle donarak şehit olmuştur.
5. Sanırım orduya katılmak için memleketinden ayrıldı.
6. Şair, Millî Mücadele’ye katıldığından “kahramanlık” konulu şiirler yazmış olmalı.

Soru: Buna göre, Onur’un oluşturduğu örüntü aşağıdakilerden hangisidir?

  1. Bence yazar, okuyucuyu etkilemek için kitabında çarpıcı savaş sahnelerine yer vermiş. Öznel yargılı amaç-sonuç cümlesi: ⭐
  2. Gençlerimize millî duygular aşıladığı için bu edebiyatçımıza ödül verilmeli. Öznel yargılı sebep-sonuç cümlesi: ⚪
  3. Atatürk, 1919’da Samsun’a gitmek için Bandırma vapuruna bindi. Nesnel yargılı amaç-sonuç cümlesi: ◼
  4. Şerife Bacı, İnebolu’daki cephaneleri Ankara’ya götürürken kış şartları nedeniyle donarak şehit olmuştur. Nesnel yargılı sebep-sonuç cümlesi: ????
  5. Sanırım orduya katılmak için memleketinden ayrıldı. Öznel yargılı amaç-sonuç cümlesi: ⭐
  6. Şair, Millî Mücadele’ye katıldığından “kahramanlık” konulu şiirler yazmış olmalı. Öznel yargılı sebep-sonuç cümlesi: ⚪

Örüntü: ⚪ ⭐ ◼ ???? ⭐ ⚪

Doğru cevap B şıkkıdır.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Soru: Türklerin tarih boyunca bilime sağladığı katkılarla ilgili bir araştırma yapınız.

Türklerin Tarih Boyunca Bilime Sağladığı Katkılar

Türkler, tarih boyunca birçok alanda bilimsel çalışmalara ve keşiflere önemli katkılar sağlamıştır. Özellikle Orta Çağ İslam dünyasında Türk bilim insanları, matematikten astronomiye, tıptan coğrafyaya kadar birçok alanda çığır açıcı çalışmalara imza atmışlardır.

1. İbn-i Sina (Avicenna): İbn-i Sina, tıp alanında yaptığı çalışmalarla ünlüdür. “El-Kanun fi’t-Tıbb” adlı eseri, yüzyıllarca Avrupa’da tıp fakültelerinde ders kitabı olarak okutulmuştur. Ayrıca anatomi ve farmakoloji alanlarına da katkıda bulunmuştur.

2. Farabi (Alpharabius): Farabi, felsefe ve mantık alanlarında önemli çalışmalar yapmıştır. “Muallim-i Sani” (İkinci Öğretmen) unvanı ile anılan Farabi, Aristoteles’in eserlerini yorumlamış ve Batı düşüncesini derinden etkilemiştir.

3. Harezmi (Al-Khwarizmi): Harezmi, matematikte cebirin temelini atan bilim insanıdır. “Al-Jabr” adlı kitabı ile cebir bilimini geliştirmiş ve logaritma ile algoritma kavramlarını matematik dünyasına kazandırmıştır.

4. Biruni: Biruni, astronomi ve coğrafya alanında önemli çalışmalar yapmıştır. Dünya’nın çapını doğru bir şekilde hesaplayan Biruni, ayrıca birçok kültürü ve bölgeyi inceleyerek bilimsel eserler bırakmıştır.

5. Ali Kuşçu: Osmanlı döneminin önemli astronomlarından olan Ali Kuşçu, İstanbul’a gelerek Osmanlı’da astronomi ve matematik çalışmalarını geliştirmiştir. “Risale-i Fi’l Hey’e” adlı eseri, Osmanlı bilim dünyasında büyük etki yapmıştır.

6. Hezarfen Ahmed Çelebi:
Hezarfen, uçuş denemeleri yaparak Galata Kulesi’nden Üsküdar’a kadar uçmayı başarmış ve havacılık tarihinde önemli bir isim olmuştur.

7. Cahit Arf: Modern Türk matematikçilerinden olan Cahit Arf, “Arf Değişmezi” adı verilen teori ile dünya çapında tanınmıştır. Cebirsel geometri ve matematik alanına önemli katkılar sağlamıştır.

8. Mimar Sinan: Mimar Sinan, mimarlık ve mühendislik alanında çığır açan eserler bırakmıştır. Süleymaniye ve Selimiye Camii gibi yapılar, onun ileri mühendislik ve estetik anlayışını yansıtır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.