9. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı Sayfa 69-70 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı Sayfa 69-70 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Biyoloji Ders Kitabı Sayfa 69-70 Etkinlik Ulusal Biyolojik Çeşitlilik Veri Tabanı Performans Görevi Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

9. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı Cevapları – MEB Yayınları Sayfa 69 Görevi

Adı: Ulusal Biyoçeşitlilik Veri Tabanı Performans Görevi
Amaç: Türkiye’de biyoçeşitliliği oluşturan unsurları değerlendirebilmek
Süre: 80 dakika


Yönerge:

1. Soru: Öğretmen rehberliğinde 4-6 kişilik gruplar oluşturunuz. Yaşadığınız yerin bir canlı grubunu seçiniz.

Cevap: Grubumuz 5 kişiden oluşuyor ve İstanbul’daki kuşlar grubunu seçtik. İstanbul, kuş göç yolları üzerinde önemli bir konumda olduğundan kuşlar üzerine çalışmak ilgi çekici oldu.


2. Soru: Nuh’un Gemisi Ulusal Biyoçeşitlilik Veri Tabanı’ndan yaşadığınız şehrin biyoçeşitlilik verilerine ulaşıp inceleyiniz.

Cevap: Veri tabanında İstanbul şehrini ve kuşlar grubunu aratarak bölgedeki kuş türlerinin grafikleri ve tablosuna ulaştık. İncelemelerimiz sonucunda İstanbul’da 250’den fazla kuş türü olduğunu gördük. Özellikle Flamingo (Phoenicopterus roseus) ve Sakarmeke (Fulica atra) gibi türler dikkat çekmektedir.


3. Soru: Yaşadığınız yerdeki ilgili canlı grubuna ait verileri kaydedip analiz ediniz.

Cevap: Verilerimize göre İstanbul’daki kuşlar, sulak alanlar ve yeşil bölgelerde yoğunlaşmıştır. Göçmen kuşlar, İstanbul’u beslenme ve dinlenme yeri olarak kullanmaktadır. Bu, şehrin ekosistem sağlığı açısından önemini vurgulamaktadır.


4. Soru: Seçtiğiniz canlı grubunun biyoçeşitliliğin korunması açısından önemini değerlendiriniz.

Cevap: Kuşlar, ekosistemde tohum yayılması, polinasyon ve böcek popülasyonu kontrolü gibi görevler üstlenir. Kuş türlerinin azalması, ekosistemde zincirleme etkiler yaratabilir. Bu nedenle, sulak alanların korunması ve yeşil alanların artırılması, kuş çeşitliliğinin sürdürülebilirliği için gereklidir.


5. Soru: Topladığınız bilgileri kullanarak bir infografik hazırlayınız.

Cevap: Hazırladığımız infografikte İstanbul’daki kuş türlerinin dağılımı, göç yolları ve kuşların ekosisteme olan katkıları yer aldı. Ayrıca kuşların korunması için öneriler sunduk, örneğin sulak alanların korunması ve şehirde yeşil alanların artırılması.


6. Soru: Grubunuzdan bir sözcü seçerek infografiği arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Grubumuzdan bir sözcü seçip infografiğimizi sınıfta sunduk. Sunum sırasında İstanbul’daki kuşların ekosistem sağlığına olan katkılarını ve koruma önerilerimizi paylaştık. Arkadaşlarımızla, kuşların ekosistemdeki rolü hakkında fikir alışverişinde bulunduk.


9. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı Cevapları – MEB Yayınları Sayfa 70


Soru 1: Tabloyu dikkate alarak yüz ölçümüne göre ülkeleri veya kıtaları biyoçeşitlilik açısından değerlendiriniz.

Cevap: Türkiye, yüzölçümü bakımından daha küçük olmasına rağmen, sahip olduğu zengin biyoçeşitlilik ve yüksek endemik takson sayısı ile dikkat çeker. Coğrafi ve iklimsel çeşitlilik, Türkiye'nin biyolojik zenginliğini artırarak birçok türün barınmasına olanak tanır.


Soru 2: Türkiye’nin yüz ölçümü Avrupa, İran ve Avustralya’dan küçük olmasına rağmen biyoçeşitlilik (takson sayısı) açısından avantajlı olmasının nedenleri neler olabilir? Açıklayınız.

Cevap: Türkiye’nin coğrafi konumu ve iklim çeşitliliği, biyoçeşitliliğin yüksek olmasının en önemli sebeplerindendir. Asya ile Avrupa arasında köprü görevi görmesi, farklı ekosistemlerin birleşmesine olanak sağlar. Ayrıca, topografik yapısı ve iklim tipleri, çok çeşitli flora ve fauna için uygun yaşam alanları sunar.


Kelime İlişkilendirme Testi

I. Bölüm: Aşağıya “Biyoçeşitlilik” ile ilgili zihninizde çağrışım yapan kelimeleri/kavramları yazınız.

  1. Biyoçeşitlilik: Ekosistem
  2. Biyoçeşitlilik: Tür Çeşitliliği
  3. Biyoçeşitlilik: Genetik Farklılık
  4. Biyoçeşitlilik: Endemik Türler
  5. Biyoçeşitlilik: Doğal Kaynaklar

II. Bölüm: Birinci bölümde verdiğiniz cevaplar ile “Biyoçeşitlilik” kavramının birlikte kullanıldığı anlamlı cümleler kurunuz.

  1. Cümle: Ekosistemlerin sağlığı, biyoçeşitlilik ile doğrudan ilişkilidir.
  2. Cümle: Tür çeşitliliği, biyoçeşitliliğin temel bileşenlerinden biridir.
  3. Cümle: Genetik farklılık, biyoçeşitliliğin korunmasında kritik bir rol oynar.
  4. Cümle: Endemik türler, biyolojik zenginliğin korunmasında önceliklidir.
  5. Cümle: Doğal kaynakların sürdürülebilirliği, biyoçeşitliliğin devamlılığına bağlıdır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.