9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 122-123-124 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 122-123-124 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 122-123-124 Ders İçi Çalışma - Ders Dışı Çalışma Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 122

Soru: İstiklal Marşı ve 15 Temmuz Destanı adlı şiirleri vatan sevgisi, bağımsızlık ve özgürlük temaları bağlamında karşılaştırınız. Ulaştığınız sonuçları yazınız.

Cevap: İstiklal Marşı, Türk milletinin kurtuluş mücadelesi sırasında gösterdiği kararlılığı, bağımsızlık ve özgürlük aşkını en etkileyici şekilde ifade eder. Mehmet Akif Ersoy, bu marşta milletin vatan sevgisini, cesaretini ve inancını dile getirir. “Korkma! Sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak” dizeleri, milletin özgürlüğüne olan tutkusunu ve bu uğurda gösterdiği mücadeleyi ölümsüzleştirir. İstiklal Marşı, Türk milletinin bağımsızlık uğruna verdiği zorlu mücadeleyi tüm dünyaya ilan eden bir semboldür.

15 Temmuz Destanı ise modern dönemde yaşanan bir direnişin ve milli birliğin ifadesidir. Şiirde, Türk milletinin 15 Temmuz gecesi vatanı için nasıl bir fedakârlık sergilediği, birlik ve beraberlik içinde nasıl direndiği anlatılır. “Bayrağı kanımızla yıkamış surdur vatan” dizeleri, milletin vatan sevgisini ve bağımsızlık uğruna gösterdiği kahramanlığı yüceltir.

Sonuç olarak, her iki şiir de milletimizin vatanına olan sevgisini ve bağımsızlık uğruna gösterdiği kararlılığı ifade eder. İstiklal Marşı, tarihimizin kurtuluş mücadelelerini anlatırken; 15 Temmuz Destanı, çağdaş dönemde milletimizin aynı ruhu ve cesareti nasıl yaşattığını gözler önüne serer. İki eser de Türk milletinin vatan sevgisi ve özgürlük tutkusu konusunda ortak bir dil oluşturur ve bu değerleri yeni nesillere aktarma görevini üstlenir.

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 124

1) Okuduğunuz metinlerden aşağıdaki özellikleri taşıyanları işaretleyiniz.

Özellikler I (Sakarya Türküsü) II (Tatlı Dile Dair) III (Kabak Çekirdeği)
Kelimeler gerçek anlamlıdır.
Kelimeler mecaz anlamlıdır.
Olay anlatılmıştır.
Bilgi vermek amaçlanmıştır.
Hissettirir, sezdirir ve çağrıştırır.
Metin parçası sahnelenmek amacıyla yazılmıştır.
Duyguların anlatımında imge, sembol ve çağrışımlardan yararlanılmıştır.
Gerçeklik olduğu gibi aktarılmıştır.
Kurmaca metindir.

Cevap: Tablodaki işaretlemelere göre:

  • I. Metin (Sakarya Türküsü): Kelimeler mecaz anlamlıdır, hissettirir, sezdirir ve çağrıştırır, duyguların anlatımında imge, sembol ve çağrışımlardan yararlanılmıştır, kurmaca metindir.
  • II. Metin (Tatlı Dile Dair): Kelimeler gerçek anlamlıdır, bilgi vermek amaçlanmıştır, gerçeklik olduğu gibi aktarılmıştır.
  • III. Metin (Kabak Çekirdeği): Olay anlatılmıştır, gerçeklik olduğu gibi aktarılmıştır, kelimeler gerçek anlamlıdır.

2) Tablodaki işaretlemelerinizden hareketle 1 ve 2. temada yer alan, sizi en çok etkileyen öğretici metni ve sizi etkileme gerekçesini söyleyiniz.

Cevap: Tatlı Dile Dair metni beni etkiledi. İnsan ilişkileriyle ilgili önemli bir konuyu sade ve etkili bir anlatımla ele aldığı için bu metin dikkatimi çekti. Tatlı dilin insan hayatındaki önemi üzerine düşündürdü ve günlük hayatta uygulanabilir dersler sundu.


3) Tablodaki işaretlemelerinizden hareketle 1 ve 2. temada yer alan, sizi en çok etkileyen edebî metni ve sizi etkileme gerekçesini söyleyiniz.

Cevap: Sakarya Türküsü metni beni etkiledi. Şairin derin anlamlar içeren ve vatan sevgisini anlatan dizeleri, insana sorumluluklarını ve bağlılığını hatırlattığı için bu metin oldukça etkileyiciydi. İmgeler ve güçlü mecazlarla dolu bu metin, duygu yoğunluğunu derinden hissettirdi.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.