9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 196-197 Cevapları Meb Yayınları
Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 196-197
Haydi, başlayalım!
Soru: 1) Anlatacağınız mekânın geçtiği metni seçerek işaretleyiniz.
Harika Çocuk: (✓)
Erzurum:
Soru: 2) Kendi çevrenizden bir mekân belirleyiniz. Bu mekânla seçtiğiniz metindeki mekânın benzerliklerini ve farklılıklarını yazınız.
Seçtiğiniz Hikâye Mekânı (Harika Çocuk)
- Fiziki özellikler: Küçük tamir atölyelerinin bulunduğu eski bir han.
- İklim ve coğrafya koşulları: Kapalı, nemli ve pis kokulu bir ortam.
- Kültürel ve tarihî doku: Geçmişte kullanılan üretim ve iş merkezleri, eski han kültürü.
- Duygusal atmosfer: Zorluklar içinde umut ve sıcaklık taşıyan bir hava.
- Günlük yaşam: Çalışan çocuklar, emek yoğun işler, sade ve zor bir hayat.
Kendi Çevrenizden Belirlediğiniz Mekân (Mahalle Tamircisi)
- Fiziki özellikler: Küçük, açık alanda çalışan bir tamir dükkânı.
- İklim ve coğrafya koşulları: Açık, havadar, sıcak yaz günlerinde bile serin.
- Kültürel ve tarihî doku: Günümüz esnaf kültürünü yansıtan bir mekân.
- Duygusal atmosfer: Samimi, komşuluk ilişkilerinin güçlü olduğu bir yer.
- Günlük yaşam: Geleneksel el işçiliği, mahalle halkına hizmet veren ustalar.
Benzerlikler:
- İki mekân da emek yoğun işlerin yapıldığı alanlar.
- Çalışanların sıcak ve samimi ilişkiler içinde olması.
Farklılıklar:
- Hikâyedeki mekân kapalı ve karanlık; çevremdeki mekân açık ve havadar.
- Eski hanlar tarihî bir doku taşırken, günümüz tamir dükkânları modern.
Soru: 3) Anlatmayı seçtiğiniz hikâye mekânını, kendi belirlediğiniz mekândan hareketle yeniden kurgulayınız. Kurguladığınız mekânın öne çıkan özelliklerini yazınız.
Cevap: Kurguladığım mekân, küçük bir avluya açılan, temiz ve ferah bir tamir atölyesi. Atölyenin duvarları, eski hanların tarihî dokusunu hatırlatan taşlarla kaplı. İçeride modern araç-gereçler kullanılıyor, ancak nostaljik bir atmosfer korunmuş. Ustalar ve çıraklar keyifli bir iş ortamında çalışıyor, içeride tatlı bir çay kokusu var. Müşteriler atölyeye gelip işlerini yaptırırken sohbet edebiliyor.
Soru: 4) Mekân tanıtımında kullanacağınız görsel ve işitsel araçları belirleyiniz. Görselleri belirlerken fikrî mülkiyet haklarına dikkat ediniz.
Görseller:
- Eski bir hanın fotoğrafı (fikrî mülkiyet haklarına dikkat ederek).
- Kendi çevremdeki tamir atölyesinin fotoğrafı (kendi çekimim).
- Atölye içini tasvir eden çizimler veya resimler.
İşitsel araçlar:
- Çalışma sırasında kullanılan makine sesleri.
- Atölyedeki insanların sohbet ve gülüşme sesleri.
- Çocukların neşeli konuşmaları ve radyo müziği.
Soru: 5) Sunumunuzun içeriğini hazırlayarak arkadaşlarınızla paylaşınız. Dönütlerden hareketle sunum içeriğiniz ile görsel ve işitsel öğeler arasındaki tutarlılığı gözden geçiriniz.
Soru: 6) Duygu, düşünce ve bilgilerinizi arkadaşlarınıza daha somut bir şekilde anlatmak; onların dikkatlerini konuya çekmek ve canlı tutmak için bir sunu hazırlayınız. Bu sunuyu hazırlarken aşağıdaki kurallara dikkat ediniz.
→ İlk slaytta sunumun konusu, sunumu hazırlayanın bilgileri yer almalıdır.
→ Slaytlar amaca uygun ifadeler ve görseller içerecek şekilde mümkün olduğunca sade hazırlanmalıdır. Konuya uygun görsel kullanılmalıdır.
→ Slaytta yazılanlar sadece konunun ana hatlarını içermelidir. Konunun içeriği anlatım yolu ile dinleyicilere aktarılmalıdır.
→ Sunuda tam cümle kullanmak yerine konuşmacıya anlatacaklarını hatırlatan kısa ve anlamlı ifadeler yer almalıdır ve bunlar, madde imleri kullanılarak aktarılmalıdır.
→ Slaytların her birinde aynı yazı karakterinin kullanılması ve bu yazı karakterinin her slaytta aynı boyutta olması, aynı ya da uyumlu renklerin kullanılması önemlidir.
→ Başlıklardaki yazı karakterlerinin büyüklüğü en fazla 44 punto olmalıdır.
→ Ana başlıklar açık ve net olmalı, tercihen en fazla beş kelimeden oluşmalı ve bir satırı geçmemelidir.
SLAYT SUNUMU: HARİKA ÇOCUK - TAMİR ATÖLYESİNE YOLCULUK
SLAYT 1: KAPAK
- Başlık: Harika Çocuk - Tamir Atölyesine Yolculuk
- Alt Başlık: Emek ve Dayanışmanın Öyküsü
- Hazırlayan: (Kendi Adınızı Ekleyin)
- Tarih: (Sunum Tarihini Ekleyin)
SLAYT 2: HİKÂYE MEKÂNI TANITIMI
- Hikâye: Harika Çocuk
- Yazar: Türk Edebiyatından Bir Öykü
Mekân Tanıtımı:
- Küçük bir tamir atölyesinin yer aldığı tarihî bir han.
- Çocuk çırakların çalıştığı, emek yoğun bir iş ortamı.
- Hanın karanlık, nemli ve ağır havası.
SLAYT 3: MEKÂNIN DETAYLARI
Fiziki Özellikler:
- Küçük, karanlık ve yoğun kokularla dolu bir han.
- Basit bir düzen, eski iş araçları ve dar alanlar.
Duygusal Atmosfer:
- Çocukların zorluk içinde umutla çalıştığı, sıcak bir dayanışma ortamı.
- Hüzünlü ama aynı zamanda umut dolu bir atmosfer.
Günlük Yaşam:
- Çırakların sabahın erken saatlerinden akşama kadar yoğun çalıştığı bir düzen.
- Çalışmaların yanı sıra ustalar ve çıraklar arasında samimi sohbetler.
SLAYT 4: GERÇEK HAYATTAN BENZERİ
Karşılaştırılan Mekân: Mahalledeki Modern Tamir Atölyesi
Benzerlikler:
- Emek yoğun işlerin yapıldığı alanlar.
- Çalışanlar arasında samimi ilişkiler.
Farklılıklar:
- Hikâye Mekânı: Kapalı ve karanlık, geçmişin izlerini taşıyan nostaljik bir atmosfer.
- Modern Mekân: Açık, ferah, teknolojik araçlarla donatılmış bir atölye.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.