9. Sınıf Tarih Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları Meb Yayınları
Tarihsel Empati Formu
1. Kişiler:
Bey, Ana, Alp, Gökçe, Yavuz, Yaşlı Bilge
2. Durum:
Aile, konargöçer yaşam tarzına uygun olarak, göç hazırlıkları yapmaktadır.
3. Neler yapmışlar?
Göç yolunu ve güzergahı belirlemişler, görev paylaşımı yapmışlar ve hazırlıklarını tamamlamışlardır. Alp, hayvanların güvenliğini sağlamakla ilgilenmiş, Gökçe yiyecek ve su stoklarını kontrol etmiştir. Ana çadır hazırlamış, Bey ve Yaşlı Bilge güzergahı tartışmıştır.
4. Ne zaman yapmışlar?
Kışın sonunda, yazlık yaylak alanlarına göç etmeye başlamadan önce.
5. Ne gibi zorluklar yaşamışlar?
Yolculuğun uzunluğu ve zorluğu, hayvanların güvenliği ve ihtiyaçlarının doğru bir şekilde karşılanması gibi zorluklarla karşılaşmışlardır.
6. Bu zorluklar karşısında nasıl davranmışlar?
Aile üyeleri birbirlerine güvenerek ve görev paylaşımı yaparak, kararlılıkla bu zorlukları aşmaya çalışmışlardır. Hep birlikte, en iyi şekilde hazırlıklarını yapmış ve sorumluluklarını yerine getirmişlerdir.
Çıkış Kartı
Öğrencinin Adı ve Soyadı: Ahmet Şimşek
Soru 1: Konargöçer yaşamın Türk kültürünün oluşumuna etkisiyle ilgili neleri tam olarak anladınız?
Konargöçer yaşam, Türk kültüründe dayanışma, özgürlük, hareketlilik ve doğaya uyum gibi değerlerin gelişmesini sağlamıştır. Bu yaşam tarzı, atçılık, el sanatları, misafirperverlik ve aile bağları gibi kültürel unsurların önemli bir parçasıdır.
Soru 2: Konargöçer yaşamın Türk kültürünün oluşumuna etkisiyle ilgili neleri kısmen anladınız?
Konargöçer yaşamın, Türklerin toplumsal yapısını nasıl şekillendirdiği ve bunun yerleşik hayata geçişteki etkileri konusunda bazı belirsizliklerim var. Özellikle, yerleşik hayata geçtiklerinde eski geleneklerinin ne ölçüde sürdürüldüğünü daha iyi anlamak istiyorum.
Soru 3: Konargöçer yaşamın Türk kültürünün oluşumuna etkisiyle ilgili neleri anlamadınız?
Konargöçer yaşamın kültürel miras açısından yerleşik hayata geçişle nasıl bir değişim gösterdiği ve bu dönüşümün Türk toplumunun günümüzdeki yaşam tarzı üzerindeki uzun vadeli etkileri hakkında daha fazla bilgi edinmem gerekiyor.
Özgün Hikaye: YOLCULUK
Yüksek dağların ardında, çadırlarını kurmuş bir konargöçer aile vardı. Ahmet, sabahın erken saatlerinde atını hazırladı, annesi Fatma ise çadırın etrafını topluyordu. Kış boyunca zorlu koşullara rağmen hayatta kalmayı başarmışlardı. Şimdi, yaylaklarına doğru yolculuk başlıyordu.
Ahmet, yaylaların daha serin havasını, taze otlakları ve uzun vadede hayvanlarının sağlıklı kalmasını dört gözle bekliyordu. Yola çıkmadan önce, hayvanların yiyecek ve su ihtiyaçlarını kontrol etti. Kız kardeşi Zeynep, yiyecek stoklarını kontrol ediyordu; ekmek, peynir ve süt hazırlıkları tamamlanmıştı.
Fatma, geleneksel el işlerini yaparak geçimini sağlıyordu. Örgü örüyor, keçeden eşyalar yapıyordu. Aynı zamanda, bu el sanatlarını bölgedeki diğer obalarla da paylaşıyor, ticaret yapıyordu. Akşamları aile birlikte çadırda oturur, eski hikayeler anlatırlardı. Ahmet, babasıyla birlikte akşam yemeğini hazırlamak için ateşi yakmaya başladı.
Akşamın sonunda, yıldızlar gökyüzünü süslerken, Ahmet ve ailesi yeni bir başlangıç için hazırdı. Göç, sadece bir yolculuk değil, aynı zamanda geçmişle bağları güçlendiren, geleceğe umut bırakan bir ritüeldi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.