9. Sınıf Tarih Ders Kitabı Sayfa 233-234-235-236-237-238-239-240 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Tarih Ders Kitabı Sayfa 233-234-235-236-237-238-239-240 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Tarih Ders Kitabı Sayfa 233-234-235-236-237-238-239-240 Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Sayfa 233 – 1. Adım: Araştırma Konusunun Belirlenmesi ve Sürecin Planlanması

Soru: Orta Çağ'daki İslam, Batı ve Asya medeniyet havzalarından hangisiyle ilgili araştırma yapmak istersiniz?

Cevap: Biz İslam Medeniyet Havzası üzerine araştırma yapmayı seçtik. Çünkü bu havza, bilim, kültür ve sanat açısından çok güçlü bir birikime sahiptir ve insanlık tarihinde önemli bir rol oynamıştır.

Soru: Çalışma sürecinizi ve görev dağılımınızı nasıl planladınız?

Cevap: Grup üyeleriyle görev dağılımı yaparak araştırma konularını belirledik. Herkesin sorumluluğu netleştirildi. Bir kişi yazılı kaynakları taradı, bir kişi dijital kaynaklardan faydalandı, diğerleri verileri düzenledi ve sunum hazırladı.


Sayfa 234-235 – Bilgi Görseli İncelemesi

Soru 1: Görselde dünya ortak mirasına ilişkin hangi unsurlar bulunmaktadır?

Cevap: Görselde farklı medeniyetlere ait katedraller, camiler, tapınaklar, türbeler gibi mimari eserler yer almaktadır. Bu yapılar arasında Kabe, Elhamra Sarayı, Palermo Katedrali, Kutub Minar, Büyük Vahşi Kaz Pagodası gibi önemli eserler bulunmaktadır.

Soru 2: Bu eserlerin belli bölgelerde yoğunlaşmasının nedenleri nelerdir?

Cevap: Bu bölgeler önemli ticaret yolları, bilim ve kültür merkezleri üzerindedir. Özellikle İpek Yolu gibi yollar, kültürel etkileşimi artırmış ve bilimsel gelişmelerin yayılmasını sağlamıştır. Bu yüzden bu bölgelerde sanat ve mimari gelişmiştir.


Sayfa 236 – 2. Adım: Kaynaklardan Bilgi Toplama

Soru: Araştırmanız için hangi kaynakları belirlediniz ve nasıl bilgi topladınız?

Cevap: Kaynaklarımızı seçerken güvenilir ve akademik yayınlara öncelik verdik. Ders kitabımızın kaynakçası, genel ağ, dijital kütüphaneler ve makalelerden faydalandık. Bilgileri sınıflandırarak not aldık ve grup içinde paylaştık.


Sayfa 237 – 3. Adım: Kaynakların İncelenmesi

Soru: İncelediğiniz kaynakları nasıl değerlendirdiniz?

Cevap: Her kaynağın yazarı, yayın tarihi ve güvenirliği kontrol edildi. Güncel ve bilimsel yöntemlere dayanan kaynaklara öncelik verdik. Tarafsızlık, içerik doğruluğu ve kaynak çeşitliliği analiz edildi.


Sayfa 238-239 – 4. Adım: Kaynakların Sorgulanması

1. İncelediğiniz kaynaklar birincil mi yoksa ikincil mi?

Cevap: Genellikle ikincil kaynaklardır. Çünkü bilim insanlarının yorumlarını, analizlerini ve çeşitli kaynaklardan derlenmiş bilgileri içermektedir.

2. Kaynakların türü nedir?

Cevap: Ders kitapları, makaleler, akademik yayınlar ve internet tabanlı dijital kütüphaneler gibi bilimsel kaynaklardır.

3. Yazarların bakış açısı nasıl yansımıştır?

Cevap: Yazarlar genellikle nesnel bir anlatım kullanmış, ancak bazı yorumlarda kendi düşüncelerini ifade etmişlerdir. Özellikle tarihî yorumlarda analizler dikkat çekmektedir.

4. Kaynaklarda yanlılık var mıydı?

Cevap: Genel olarak tarafsızdır. Ancak bazı kaynaklarda medeniyetler arası üstünlük vurgusu hissedilebilir.

5. Bu kaynaklar çalışmanıza nasıl katkı sağladı?

Cevap: Konu hakkında derinlemesine bilgi edinmemizi sağladı. Sunumumuzu oluştururken hem bilgi doğruluğu hem de içerik zenginliği açısından katkı sundu.


Sayfa 240 – 5. Adım: Bilgilerin Yorumlanması

Soru: Elde ettiğiniz bilgileri nasıl sınıflandırdınız ve yorumladınız?

Cevap: Bilgileri dönemlere göre tarih şeridi ile, medeniyet havzalarına göre ise bilgi görseli ile sınıflandırdık. Bilim, kültür ve sanat alanlarındaki gelişmeleri karşılaştırmalı olarak gösterdik.
İslam Medeniyeti altında Hicaz, Suriye, İran, Irak gibi bölgelerdeki bilimsel çalışmalar detaylı incelendi.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.