Hazırlık Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 135-136 Cevapları Meb Yayınları
Sayfa 135 Sıra Sizde Soru ve Cevaplar:
1. Kendi şiir yazma sürecinizle yukarıda ismi geçen sanatçıların yazma sürecini karşılaştırınız.
Cevap: Cahit Sıtkı Tarancı, şiir yazım sürecinde daha çok anlık duygu ve ilhamlardan yola çıkarak doğal bir akış içerisinde yazmayı tercih ederken, Ziya Osman Saba ise çalışmalarını daha planlı ve düzenli bir süreçte yürütmektedir. Kendi şiir yazma sürecim, Cahit Sıtkı’nın ilham odaklı yaklaşımıyla benzerlik gösterse de Ziya Osman gibi detaylı bir düzenleme süreci de uygularım. Bu, hem doğal bir akış sağlarken hem de şiiri daha anlamlı ve etkili hale getirir.
2. Özgün yazar kimliğinizi oluşturmada yukarıdaki yazarlardan hangisini örnek alabileceğinizi gerekçeleriyle yazınız.
Cevap: Cahit Sıtkı Tarancı’nın doğal bir akış içerisinde duygularını ifade etme biçimi, özgün yazar kimliği oluşturma sürecimde bana ilham veriyor. Onun anlık duygu ve düşüncelerle ortaya koyduğu eserler, yazarlıkta içtenliğin ve samimiyetin önemini vurguluyor. Bunun yanı sıra, Ziya Osman Saba’nın planlı ve düzenli yazım süreci, yazıların bütünlüğünü ve kalitesini artırmada etkili bir yöntem olarak değerlendirilebilir.
3. Bu çalışmadan hareketle özgün şiirler yazma hususunda belirlediğiniz yeni hedefleri açıklayınız.
Cevap: Özgün şiir yazma hedeflerim arasında; duygularımı daha içten ve samimi bir şekilde ifade etmek, şiirlerimde anlam derinliği oluşturmak ve belirli bir düzen içinde yazım sürecimi geliştirmek yer alıyor. Ayrıca, doğadan, insani duygulardan ve günlük yaşamdan ilham alarak evrensel temalar üzerine şiirler yazmayı hedefliyorum.
4. Yazdığınız şiirleri sınıf ve okul panosunda sergileyiniz veya genel alandaki güvenli ortamlarda paylaşınız.
Cevap: Şiirlerimi sınıf ve okul panosunda sergileyerek arkadaşlarımla paylaşmayı, onların görüş ve eleştirilerini almayı planlıyorum. Ayrıca, güvenli dijital platformlarda şiirlerimi yayımlayarak daha geniş bir okuyucu kitlesine ulaşmayı ve yazılarımın etkisini artırmayı hedefliyorum.
Sayfa 136 Öğrenme Günlüğü
Bu süreçte öğrendiklerim:
- Şiir yazmanın temel unsurları ve edebi sanatların şiire olan katkısını öğrendim.
- Duygu, ahenk ve imge unsurlarının şiir yazarken ne kadar önemli olduğunu keşfettim.
- Şiir dilinin, anlatımı güçlendirmek için nasıl etkili bir şekilde kullanılabileceğini fark ettim.
Kendimi geliştirmek için çaba harcadığım konular:
- Şiir yazarken imge ve çağrışımları kullanma becerimi geliştirmek için çalıştım.
- Yazılarımı daha etkili ve düzenli bir şekilde planlamak için yeni yöntemler denedim.
Bu süreçte ilerleme kaydettiğimi düşündüğüm konular:
- Duygularımı özgün bir şekilde ifade etme konusunda gelişim gösterdim.
- Şiir dilindeki ahenk unsurlarını anlamaya başladım ve yazılarımda uygulamaya çalıştım.
Pekiştirmem gereken konular:
- Şiir dilinde kelime seçimlerini daha bilinçli yapabilmek için daha fazla çalışmam gerekiyor.
- Şiirlerde tematik derinlik oluşturma konusunda daha çok pratik yapmalıyım.
Bu süreçte iş birliği yaparak öğrendiklerim ve grubumun başarısına katkılarım:
- Grup çalışmalarında, fikir alışverişi sayesinde farklı bakış açılarını keşfetmeyi öğrendim.
- Grupla birlikte şiirlerimizi değerlendirerek daha iyi sonuçlar elde ettik.
Daha detaylı incelemek istediğim konular:
- Türk edebiyatında kullanılan edebi sanatlar ve bunların tarihsel gelişimi.
- Ünlü şairlerin eserlerinde ahenk ve imge unsurlarının nasıl kullanıldığı.
Bu süreçte öğrendiğim bilgilerden gelecekte kullanabileceklerim:
- Şiir yazma teknikleri, yazılarımı daha etkili ve anlamlı bir şekilde sunmamı sağlayacak.
- Kelime dağarcığımı genişleterek diğer edebi çalışmalarda da bu bilgileri kullanabileceğim.
Bu öğrenme günlüğü, süreçte kazandığım ve geliştirdiğim tüm noktaları özetler. Önemli noktalar vurgulanmıştır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.