Hazırlık Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 257-258 Cevapları Meb Yayınları
Performans Görevi
Adı Cumhuriyet’in 150. Yılına Mektup
Amaç Edebî mektuba içerik oluşturabilme
Beceri Yazma becerisi
Cumhuriyet’in 150. Yılına Mektup
Sevgili Arkadaşım Ayşe,
Cumhuriyetimizin 150. yılını kutladığımız bu anlamlı günde, sana kalpten bir mektup yazmak istedim. Bu mektup, sadece bir tebrik değil; aynı zamanda geçmişe duyduğum saygının ve geleceğe olan umutlarımın ifadesidir.
Cumhuriyet, bize sadece bir yönetim biçimi değil; düşünme, sorgulama ve eşit bireyler olarak yaşama hakkı verdi. Kadınların toplumsal hayatta yer alabilmesi, gençlerin özgürce eğitim alabilmesi ve halkın kendi kaderini tayin edebilmesi bu sistemin bize sunduğu en değerli kazanımlardır.
Bugün, sahip olduklarımızı hatırlarken, bu değerleri geleceğe taşımanın da sorumluluğunu taşıyoruz. Teknolojide ilerleme, çevreye duyarlılık, bilimde öncülük gibi alanlarda çalışarak Cumhuriyetimizi daha da ileriye taşıyacağımıza yürekten inanıyorum.
Seninle birlikte yürüdüğümüz bu eğitim yolculuğunda, Cumhuriyetin bize kazandırdığı düşünce özgürlüğüyle hareket ediyor, ortak geleceğimizi birlikte inşa ediyoruz.
Nice yüz elli yıllara...
Sevgilerimle,
Zeynep Yılmaz
9-A Sınıfı
Edebî Mektup Değerlendirme Formu
Öğrencinin Adı Soyadı: Ayşe Yıldız
Sınıfı: 9/B
Numarası: 142
Ölçütler | Puan Düzeyi | Puan |
---|---|---|
İçerik (15 puan) | Tam Olarak Başarılı | 15 |
Dil ve Üslup (15 puan) | Kabul Edilebilir | 10 |
Yazım ve Noktalama (20 puan) | Yazım hatası: 3 adet | 13 |
İfade Özgünlüğü (20 puan) | Yaratıcı, yer yer klasik ifadeler | 12 |
Materyal Kullanımı (15 puan) | Görsel destek az | 8 |
Duyguların İfade Edilmesi (15 puan) | İçten ve etkileyici anlatım | 14 |
TOPLAM PUAN: 72 / 100
Genel Yorum:
Öğrencinin mektubunda mektubun yapı unsurlarına tam yer verilmiş, duygular etkili şekilde ifade edilmiştir. Ancak kullanılan dil yer yer sade ve etkileyicilikten uzak, bazı genel geçer ifadelere yer verilmiştir. Görsel ögelerin kullanımı sınırlı kalmıştır. Yazım ve noktalama kurallarına genel olarak uyulmuştur.
Geliştirme Önerisi: Etkileyici bir dil kullanımı ve özgün ifadelerin artırılması, ayrıca görsellerle mektubun daha fazla desteklenmesi faydalı olacaktır.
Öz Değerlendirme Formu (Öğrencinin Kendi Değerlendirmesi)
Değerlendirme Ölçütleri | Evet | Kısmen | Hayır |
---|---|---|---|
1. Yazacağım mektubun türünü belirledim. | ✔️ | ||
2. Mektubumu yazarken hitap, giriş, gelişme, sonuç (dilek, temenni) bölümlerini kullandım. | ✔️ | ||
3. Mektubumun tarih, imza, adres gibi ayırt edici özelliklerini ekledim. | ✔️ | ||
4. Yazdığım mektupta dilime, söz varlığına ve günlük dilin dışında ifadeler kullanmaya özen gösterdim. | ✔️ | ||
5. Mektubumda benzetme, karşılaştırma ve örneklendirmelerden yararlandım. | ✔️ | ||
6. Mektubumu dil bilgisi kurallarına uygun yazdım. | ✔️ | ||
7. Mektubun etkileyiciliğini artırmak için resim ve grafik gibi destekleyici unsurlar belirledim. | ✔️ |
Akran Değerlendirme Formu
Alan | Değerlendirme |
---|---|
A | Bu çalışmanın en iyi yanı: Mektubun duygu yoğunluğu ve içten anlatımı. |
B | Bu çalışmanın beğendiğim diğer iki yönü: 1. Yapısal bütünlük (giriş-gelişme-sonuç) çok iyi. 2. Kullanılan dil oldukça akıcı ve etkileyici. |
C | Bu çalışmanın geliştirilmesi gerektiğini düşündüğüm iki yönü: 1. Görsel veya şema gibi destekleyici materyaller eklenebilir. 2. Benzetme ve özgün ifadeler daha fazla kullanılabilir. |
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.