4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 144-145-146 Cevapları Hecce Yayıncılık

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 144-145-146 Cevapları Hecce Yayıncılık
4. Sınıf Hecce Yayıncılık Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 144-145-146 İsrafa Karşı El Ele Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı (Hecce Yayıncılık) Sayfa 144-145-146 Cevapları – İsrafa Karşı El Ele


Sayfa 144 Cevapları

Hazırlanalım

Soru: Tasarruflu lambalar neden üretilmiş olabilir?
Cevap: Tasarruflu lambalar, enerji tüketimini azaltmak ve doğayı korumak amacıyla üretilmiştir. Aynı zamanda elektrik faturalarını düşürerek ekonomik avantaj sağlar.


Söyleyelim

Soru: Dünyadaki tüketilebilir tatlı su miktarı ve su israfını önleme yolları nelerdir?
Cevap: Dünyadaki tatlı su kaynakları sınırlıdır ve bu kaynakların yalnızca %0,5’i doğrudan kullanılabilir. Su israfını önlemek için:
Muslukları gereksiz yere açık bırakmamalıyız.
Tatlı su kaynaklarını kirletmemeliyiz.
Yağmur sularını depolayarak kullanmalıyız.
Çamaşır ve bulaşık makinelerini tam dolu çalıştırmalıyız.


Sayfa 145 Cevapları

9. Etkinlik – İsrafı Önleme Önlemleri

Soru: Aşağıdaki israfı önleme yöntemlerinden hangilerini uyguluyorsunuz? İşaretleyiniz.

Musluklar açık bırakılmamalıdır.
İhtiyaçtan fazla gıda alınmamalıdır.
Gereksiz yanan ışıklar söndürülmelidir.
Tasarruflu elektronik cihazlar kullanılmalıdır.
Kağıt, cam ve plastik ürünler geri dönüşüme gönderilmelidir.

Bu önlemler, hem aile bütçesini korur hem de çevreyi temiz tutarak sürdürülebilir bir yaşam sağlar.


10. Etkinlik – Kampanyaların Etkisi

Soru: İsrafı önleme kampanyaları insanları nasıl etkiler?
Cevap: Bu tür kampanyalar insanlara tasarruf bilinci kazandırır ve paylaşma, dayanışma gibi değerleri güçlendirir. Aynı zamanda, çevreyi koruma bilincini artırarak kaynakların daha verimli kullanılmasını sağlar.


Sayfa 146 Cevapları

11. Etkinlik – Zaman İsrafını Önleme

Soru: Zaman israfını azaltmak için başka neler yapılabilir?

Planlı ve düzenli çalışmalıyız.
Telefon ve televizyon kullanımını sınırlamalıyız.
Ders çalışırken dikkat dağıtıcı şeylerden uzak durmalıyız.
Gereğinden fazla uyumamalıyız, zamanı verimli kullanmalıyız.

Zamanı verimli kullanmak, hem başarıyı artırır hem de stresten uzaklaşmamızı sağlar.


12. Etkinlik – Soruların Cevapları

1. Evimizde veya okulumuzda su israfını önlemenin yolları nelerdir?
Cevap: Muslukları açık bırakmamalı, suyu ihtiyacımız kadar kullanmalıyız.

2. Elektrik kullanımımızı azaltmak için neler yapmalıyız?
Cevap: Gereksiz ışıkları kapatmalı ve tasarruflu ampuller kullanmalıyız.

3. Seyahat ederken nasıl enerji tasarrufu sağlayabiliriz?
Cevap: Toplu taşıma araçlarını kullanmalı ve kısa mesafeleri yürüyerek gitmeliyiz.

4. Plastik şişeler veya kâğıtları nasıl yeniden kullanabiliriz?
Cevap: Geri dönüşüme gönderebilir veya süs eşyası yaparak değerlendirebiliriz.

5. Kâğıt kullanımını nasıl azaltabiliriz ve neden önemlidir?
Cevap: Gereksiz kâğıt israfını önlemek için çift taraflı yazı yazabiliriz. Bu, ağaçların korunması açısından önemlidir.


Sonraki Konuya Hazırlık – İnsan Hakları Tarihi

Soru: İnsan hakları kavramının tarihçesini araştırınız.
Cevap: İnsan hakları kavramı, binlerce yıl öncesine dayanır. İlk olarak Babil Kralı Hammurabi’nin kanunlarında adalet vurgulanmıştır. 18. yüzyılda Fransız İnsan ve Yurttaş Hakları Bildirgesi ile bireysel özgürlükler resmî olarak tanınmıştır.

En önemli gelişme, 1948 yılında Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Evrensel İnsan Hakları Beyannamesi ile olmuştur. Bu belge, bütün insanların eşit haklara sahip olduğunu ilan etmiştir.

Günümüzde insan hakları, dünya genelinde demokrasinin temel taşlarından biri olarak kabul edilmektedir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.