5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları ve Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları ve Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Meb Yayınları Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122-123-124-125 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) - Sayfa 122

A- Aşağıdaki soruları grafik bilgiye göre cevaplayınız.

a) Kur’an-ı Kerim ibadetleri öğretir. (Ana Konular)
b) Kevser, “bolluk, bereket, neslin çoğalması, iyilik” gibi anlamlara gelir. (Temel Özellikler)
c) Cüz gülü adı verilen semboller, cüz başlangıcına işaret eder. (İç Düzeni)
ç) Kur’an’da kıssalar insanların öğüt alması için anlatılır. (Ana Konular)
d) Kur’an-ı Kerim’in başlıca konuları; inanç, ibadet, ahlak, sosyal hayat ve kıssalardır. (Ana Konular)
e) Duraklar, ayetlerin bittiği yeri gösterir. (İç Düzeni)
f) Kur’an-ı Kerim ayet, sure, cüz şeklinde bölümlere ayrılmıştır. (İç Düzeni)
g) Kur’an-ı Kerim aile hayatına önem verir. (Ana Konular)
ğ) Bakara suresi, Kur’an-ı Kerim’in en uzun suresidir. (İç Düzeni)
h) Kur’an-ı Kerim’in öğütlerine uyan insanlar, güzel davranışlar sergiler. (Temel Özellikler)
ı) Sure, Kur’an-ı Kerim’in ayetlerden oluşan bölümleridir. (İç Düzeni)
i) Kur’an-ı Kerim’de İslam’ın inanç esasları anlatılır. (Ana Konular)
j) Kur’an-ı Kerim iyiyi ve kötüyü, doğruyu ve yanlışı öğretir. (Temel Özellikler)
k) Kur’an-ı Kerim’de 30 cüz bulunur. (İç Düzeni)


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) - Sayfa 123

B. Aşağıdaki kutucuklarda Kur’an-ı Kerim’le ilgili bazı kavramlar verilmiştir. Soruları kutucuklardaki harfleri kullanarak cevaplayınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.

2- Kur’an-ı Kerim’in iç düzeniyle ilgili kavramlar hangileridir?
Cevap: a (Sure), ç (Durak), e (Ayet), g (Cüz)

3- Kur’an-ı Kerim’in en kısa suresi hangisidir?
Cevap: g (Kevser)

4- Kur’an-ı Kerim’i başından sonuna kadar okumak anlamına gelen kavram hangisidir?
Cevap: ç (Durak)

4- Bakara suresinin 255. ayetine verilen özel isim hangisidir?
Cevap: d (Ayetelkürsi)

5- Kur’an-ı Kerim’in en uzun suresi hangisidir?
Cevap: f (Bakara)

6- Kur’an-ı Kerim’i baştan sona ezberleyen kişiye verilen isim hangisidir?
Cevap: b (Hafız)

C. Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.
8. Aşağıdaki tabloda Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleriyle ilgili bazı ayetler verilmiştir. Bu ayetlerden hareketle Kur’an-ı Kerim’in temel özelliklerini sıralayınız.

Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri ile İlgili Ayetlerden Çıkarılan Sonuçlar:

  • Kur’an-ı Kerim, gerçekleri açıklayan ilahi bir kitaptır (Yusuf 12/1).
  • İnsanları kötülüklerden sakındırır ve doğru yola yönlendirir (Maide 5/100).
  • İçinde hiçbir şüphe olmayan bir rehberdir (Bakara 2/2).
  • İyilik yapmayı ve adaleti emreder, Allah iyilik edenleri sever (Bakara 2/195).

Bu ayetlerden hareketle Kur’an-ı Kerim’in temel özelliklerini şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Kur’an-ı Kerim, insanları doğru yola ileten ilahi bir rehberdir.
  • İyiliği ve adaleti emreder, kötülükten sakındırır.
  • İnsanları düşünmeye, akıllarını kullanmaya ve bilinçli hareket etmeye teşvik eder.
  • Dünya ve ahiret hayatına dair pek çok konuda rehberlik eder.
  • İnsanların Allah’a karşı sorumluluklarını hatırlatarak, kurtuluşa ermeleri için yol gösterir.

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) - Sayfa 124

9-10. Soruların Cevapları

Soru: Kur’an-ı Kerim’de yer alan başlıca konuları sınıflandırınız.

Cevap: Kur’an-ı Kerim’in başlıca konuları şunlardır:

  • İnanç: Allah’a, meleklere, kitaplara, peygamberlere, ahirete, kadere iman
  • İbadet: Namaz, oruç, zekât, hac gibi ibadetler
  • Ahlak: Doğruluk, merhamet, adalet, sabır gibi değerler
  • Sosyal Hayat: Aile içi ilişkiler, komşuluk, yardımlaşma, sorumluluklar
  • Kıssalar: Peygamberlerin ve geçmiş toplumların hayat hikâyeleri

Soru: Kur’an’ın öğütlerine uyan bir insandan hangi davranışlar beklenir? Yorumlayınız.

Cevap: Kur’an’ın öğütlerine uyan bir insan;

  • Anne babaya iyi davranır, onların rızasını kazanır.
  • Verilen sözleri yerine getirir, güvenilir bir insan olur.
  • Merhametli olur, insanlara ve hayvanlara iyilik yapar.
  • Dedikodu, yalan ve iftiradan kaçınır, insanlarla barış içinde yaşar.
  • İbadetlerine önem verir, Allah’a bağlılık gösterir.
  • Toplumsal kurallara uyar, adil ve dürüst bir hayat sürer.

E. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların cevaplarını işaretleyiniz.

11. Soru: Selma, okul bahçesinde yere düşen bir arkadaşını görmüş ve ayağa kalkması için yardım etmiştir. Selma’nın bu davranışı aşağıdaki ayetlerden hangisiyle doğrudan ilişkilendirilebilir?

A) “Doğrusu kitabı biz indirdik, onun koruyucusu elbette biziz.” (Hicr 15/9.)
B) “… İyilik edin. Şüphesiz Allah iyilik edenleri sever.” (Bakara 2/195.)
C) “… Bunlar, gerçeği açıklayan kitabın ayetleridir.” (Yusuf 12/1.)
D) “… Her millet için mutlaka bir uyarıcı (peygamber) bulunmuştur.” (Fatır 35/24.)

Cevap: B


12. Soru: Numaralanmış cümlelerden hangileri Kevser suresiyle ilgilidir?

I. Kelime-i şehadetle son bulur.
II. Hz. Muhammed’e (sav) neslinin devam etmesiyle ilgili müjdeyi anlatır.
III. Namaz sırasında Fatiha’dan sonra okunan surelerdendir.
IV. Hz. İbrahim’e ve ailesine dua içerir.

A) I ve II B) I ve IV C) II ve III D) III ve IV

Cevap: C


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) - Sayfa 125

13. Soru: Ahmet Öğretmen, Yüce Allah’ın (cc) insanlara emrettiği, insanların da yapmakla yükümlü oldukları tüm davranışlara ibadet denildiğini ve insanın Allah’a (cc) ibadet etmek için yaratıldığını söylemiştir. Bunun üzerine Harun söz alarak bu durumu ifade eden bir ayet okumuştur. Buna göre Harun’un okuduğu ayet aşağıdakilerden hangisi olabilir?

A) “… Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerinizi arkasından çekiştirmesin…” (Hucurat 49/12.)
B) “Ölçtüğünüzde ölçmeyi tam yapın, doğru terazi ile tartın…” (İsra 17/35.)
C) “Sana bu Kur’an’ı vahyetmekle kıssaların en güzelini anlatıyoruz…” (Yusuf 12/3.)
D) “Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.” (Zariyat 51/56.)

Cevap: D


14. Soru: Öğretmen, öğrencilere “Kur’an-ı Kerim’in sayfa düzeniyle ilgili neler öğrendiniz?” diye sormuştur.

  • Meryem: Kur’an-ı Kerim’deki her cümleye ayet denir.
  • Eren: Cüz gülü, ayet numaralarının yazılı olduğu küçük yuvarlak işaretlerdir.
  • Elif: Ayetlerden oluşan ve birbirinden besmeleyle ayrılan bölümlere sure adı verilir.
  • Salih: Kur’an-ı Kerim’in yirmi sayfadan oluşan her bir bölümüne cüz denir.

Buna göre hangi öğrencinin verdiği cevap yanlıştır?

A) Elif B) Eren C) Meryem D) Salih

Cevap: B (Eren)


15. Soru: Verilen tabloda numaralı yerlere sırasıyla aşağıdaki ifadelerden hangileri getirilmelidir?

İnnâ e’taynâ kelkevser I lirabbike
II İnne şânieke III

A) Fesalli - venhar - hüvel ebter
B) venhar - hüvel ebter - Fesalli
C) Fesalli - hüvel ebter - venhar
D) venhar - Fesalli - hüvel ebter

Cevap: A (Fesalli - venhar - hüvel ebter)

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.