9. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 106-107 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları – Sayfa 106 ve 107
Kontrol Noktası
A) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
- (D) Yüce Allah insanları kendisine kulluk etmeleri için yaratmıştır.
- (D) Yüce Allah Kur’an-ı Kerim’de insanın yaratılış amacını bildirmiştir.
- (Y) İnsanın hayatının bir kısmında ibadet etmesi yeterlidir.
B) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.
“ölüm, takva, ibadet, peygamber” kelimelerini kullanınız:
- İnsan yalnızca Allah’a (cc) ibadet etmelidir.
- Yüce Allah, insana ölüm gelinceye kadar ibadet etmesini emretmiştir.
- Allah’ın (cc) rızasını kaybetmekten sakınmak kişiyi takva sahibi yapar.
C) Aşağıdaki soruyu cevaplayınız.
Soru: Allah’a (cc) iman eden insan nasıl bir hayat yaşamalıdır?
Cevap: Allah’a iman eden insan, O’na bağlılık bilinciyle hareket eder ve ibadetlerini yerine getirir. Güzel ahlaklı olmaya gayret eder, iyilik yapar ve kötülüklerden uzak durur. Böylece hem dünya hem de ahiret mutluluğunu kazanır. İman eden bir insan, topluma faydalı olmayı ve insanlara adaletle yaklaşmayı görev bilir.
Performans Görevi
Amaç: İnsan ve ibadet ilişkisini yorumlayabilme.
Beceriler: Yorumlama, analiz etme, bilgi toplama ve sunum hazırlama.
Görev: İbadetin bireysel ve toplumsal yansımalarını inceleyerek örnekler bulmak ve bu örnekler üzerinden insan ve ibadet ilişkisine dair çıkarımlarda bulunmak.
Süre:
- Hazırlık: Bir hafta
- Sınıf içi performans: 40 dakika
Ürün: İbadetin bireye ve topluma kazandırdıklarıyla ilgili sunum.
Puanlama Yöntemi: Dereceli puanlama anahtarı.
Görevi Tamamlama Adımları
Konu Belirleme ve Sınırları:
- İbadetin bireysel ve toplumsal etkilerine odaklanınız.
- Manevi, ahlaki ve sosyal boyutları inceleyiniz.
Kaynak Belirleme:
- Ayet ve Hadisler: Örneğin, Bakara Suresi 21, Zariyat Suresi 56.
- Diyanet İşleri Başkanlığı kaynakları: İbadet ve toplumsal faydaları üzerine bilgiler.
- Gözlemler ve Örnekler: Namaz, oruç, zekat gibi ibadetlerin etkilerini gözlemleyiniz.
Bilgi Toplama ve Analiz:
- Bireysel Faydalar: Manevi huzur, sabır, kötülüklerden korunma.
- Toplumsal Faydalar: Yardımlaşma, dayanışma, birlik duygusu.
Sunum Hazırlığı:
- Giriş: İbadetin birey ve topluma olan etkilerine genel bir bakış.
- Bireysel Etkiler: İç huzur, ahlaki gelişim, kötülüklerden korunma.
- Toplumsal Etkiler: Yardımlaşma, toplumsal barış, kardeşlik.
- Sonuç: İbadetlerin bireysel ve toplumsal faydalarını özetleyen sonuç bölümü.
Değerlendirme Ölçütleri
Konu hakkında bilgi toplama: Ayet, hadis ve güvenilir kaynaklardan bilgi edinme
Bilgileri ilişkilendirme: Toplanan bilgileri birbiriyle bağlantılı şekilde sunma
Bilgileri sınıflandırma: Bireysel ve toplumsal etkiler olarak gruplandırma
Çıkarım yapma: Elde edilen bilgilerden sonuçlar çıkarma ve yorumlama
Sunum: Açık, anlaşılır ve ilgi çekici bir sunum hazırlama.
Sonuç:
İslam’da ibadet, bireysel bir görev olmanın ötesinde, toplumsal dayanışmayı ve yardımlaşmayı teşvik eden bir sorumluluktur. İbadet, insanın manevi huzurunu artırırken toplumda birlik ve beraberliği pekiştirir. Bu bilgiler ışığında, ibadetlerin birey ve toplum üzerinde derin etkileri olduğu görülmektedir.
Soru: Bu ünitede öğrendiğiniz bilgileri aşağıdaki boşluğa not edebilirsiniz.
Cevap: Bu ünitede, İslam’da ibadet kavramının geniş kapsamını öğrendim. İbadetlerin yalnızca bireysel bir ibadet olmanın ötesinde, toplumsal sorumluluklar da içerdiğini anladım. Temel ibadetler arasında namaz, oruç, zekat ve hacın yer aldığını, bunların hem bireyin manevi gelişimine hem de toplumun dayanışmasına katkıda bulunduğunu gördüm. Ayrıca, insanın ibadet yoluyla Allah’a olan bağlılığını pekiştirdiğini ve ibadetlerin Allah’ın rızasını kazanmak için önemli bir araç olduğunu öğrendim.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.