9. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 97-98 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 97-98 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Sayfa 97-98 cevapları hazırlandı. “İnsan ve İbadet” temasına ait tüm etkinlikler; ayet yorumları, insan–ibadet ilişkisi, ihlas ve dürüstlük konuları detaylı ve anlaşılır biçimde açıklanmıştır.

9. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları – Sayfa 97–98 (MEB Yayınları)

3.3. İnsan ve İbadet – Etkinlik Çözümleri


Sayfa 97 Cevapları

Konuya Başlarken

Soru: İbadet etmek insanı nasıl etkiler?

Cevap: İbadet etmek, insanın manevi dünyasını güçlendirir, kişiye huzur, dinginlik ve içsel denge kazandırır. Düzenli ibadet eden kişi daha sorumlu, disiplinli ve ahlaklı bir yaşam sürer.


Etkinlik – 7: İnsan ve İbadet

Verilen ayetler:

Hac 22/77
Ankebut 29/45
Zümer 39/8
Al-i İmran 3/92
Fatiha 1/5


1. Soru: Ayetlerde bahsi geçen ortak konular nelerdir?

Cevap: Ayetlerde ortak olarak Allah’a kulluk, namazın önemi, kötülükten uzak durmak, Allah’a yönelmek, hayır işlemek ve infak/sadaka gibi konular işlenmiştir.


Sayfa 98 Cevapları

2. Soru: Ayetlerden insan ve ibadet ilişkisiyle ilgili çıkardığınız mesajlar nelerdir?

Cevap: Ayetlerden çıkarılan mesajlar:

  • İbadet insanı kötülüklerden uzaklaştırır.
  • Kişi her durumda Allah’a yönelmeli, nimet geldiğinde O’nu unutmamalıdır.
  • Sadaka ve infak, insanı iyiliğe ulaştırır.
  • Namaz, insanı ahlaken güzelleştirir.
  • İnsan, tüm ihtiyaçlarında yalnız Allah’tan yardım istemelidir.

3. Soru: İnsan ve ibadet ilişkisinin nasıl olması gerektiğiyle ilgili düşüncelerinizi yazınız.

Cevap: İbadet, insanın yaşamında merkezde olmalıdır. Kişi hem zor zamanlarda hem de huzurlu dönemlerde Allah’a bağlılığını sürdürmeli, ibadetleri samimi, devamlı ve ihlaslı olmalıdır. İbadet, insanı ahlaken olgunlaştıran ve iyiliğe yönlendiren bir güçtür.


4. Soru: “Ağaç, meyvesi olunca başını aşağı salar.” atasözünün anlamı nedir?

Cevap: Bu atasözü, insanın olgunlaştıkça, bilgi ve başarı kazandıkça daha mütevazı olması gerektiğini anlatır. Gerçek bilgelik ve erdem, kibir değil tevazu getirir.


Etkinlik – 8: İhlas ve Dürüstlük

1. Soru: İhlas ve riyanın bireye ve topluma etkilerini karşılaştırınız.

İhlas:

  • Bireyi Allah’a yaklaştırır, iç huzur verir.
  • Toplumda samimi, dürüst, güvenilir bireylerin yetişmesini sağlar.

Riya:

  • Bireyin iç dünyasını bozar, samimiyetsizliğe yol açar.
  • Toplumda güvensizlik, ikiyüzlülük ve çıkarcılık oluşturur.

2. Soru: İhlasla yapılan ibadetler insan davranışlarını nasıl etkilemelidir?

Cevap: İhlasla yapılan ibadetler insanı daha ahlaklı, sabırlı, merhametli ve dürüst hale getirir. Samimi ibadet, günlük hayata yansımalı ve kişiyi olgun bir birey yapmalıdır.


Değerlendirme Sorusu:

İhlas ile dürüstlük arasındaki ilişki nedir? Örnek vererek açıklayınız.

Cevap: İhlas, Allah’a karşı samimiyet, dürüstlük ise insanlara karşı doğruluk ve tutarlılık demektir. Her iki özellik de kişinin içten, güvenilir bir insan olmasını sağlar.
Örneğin: Bir kişi namazını Allah rızası için ihlasla kılar ve günlük yaşamında da sözlerine sadık olup insanları kandırmazsa hem ihlaslı hem dürüst davranmış olur.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.