Dengeli Beslenme Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)

Dengeli Beslenme Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)
Dengeli Beslenme Metni Cevapları, 7. Sınıf Özgün Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 197-198-199-200-201-202-203 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Dengeli Beslenme Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 198 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru: Karagöz ve Hacivat’ın kişilik özelliklerini araştırınız. Araştırmanız esnasında defterinize notlar alınız.

  • Karagöz: Halktan biridir, okumamıştır, saf ve cahildir. Mizahi ve komik bir karakterdir. Çoğu zaman söylenenleri yanlış anlar.
  • Hacivat: Eğitimli, bilgili, nazik ve kültürlüdür. Güzel konuşur ve genellikle Karagöz’ü yönlendirmeye çalışır.

Dengeli Besleme

Karagöz her zamanki gibi işsizdir. İş aramak üzere evden çıktığı bir gün kapıda Hacivat ile karşılaşır. Aşağıda iki arkadaşın sohbetlerinden bir bölüm yer almaktadır:
(…)
Hacivat: Bugünlerde gazetelerde, televizyonlarda, aile sohbetlerinde dengeli beslenme konuşuluyor. (…) Karagöz’üm ben senin arkadaşınım, bu konuda bilgisiz kalmanı istemiyorum.
Karagöz: Neydi o?..
Hacivat: Dengeli beslenme…
Karagöz: Biliyorum Hacı Cavcav!
Hacivat: Aferin! Nedir?..
Karagöz: Unuttum, neydi o?..
Hacivat: Dengeli beslenme! (…) Çocuklar bile biliyor, sen bilmezsen çok ayıplarlar.
Karagöz: Biliyorlar diye ben de onları ayıplarım.
Hacivat: Efendim, şakayı bırak! Mesela dengeli beslenmezsen çok hasta olursun.
Karagöz: Başka?..
Hacivat: Efendim başka… Çabuk hasta olursun!
Karagöz: Başka başka?..


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 201 Cevabı

1. ETKİNLİK

Soru: “Dengeli Beslenme” başlıklı metni sınıfta canlandırınız.

Cevap: Arkadaşlarımla rol paylaşımı yapıp metni canlandıracağız.

2. ETKİNLİK

Soru: Karagöz ve Hacivat’ın kişilik özelliklerinden okuduğunuz metne yansıyanları belirleyerek arkadaşlarınızla paylaşınız.

  • Karagöz, her zamanki gibi mizahi bir karakter sergilemiş, yanlış anlamalarıyla metne espri katmıştır.
  • Hacivat, bilgili, sabırlı ve eğitici yönüyle Karagöz’e dengeli beslenmeyi anlatmaya çalışmıştır.
  • Karagöz’ün yanlış anlamaları ve esprileri, metnin eğlenceli olmasını sağlamıştır.

3. ETKİNLİK

Soru: Dengeli beslenmediği için hasta olan bir arkadaşınıza geçmiş olsun kartı yazınız.

Sevgili Arkadaşım Hasan,

Dengeli beslenmediğin için hasta olduğunu duyduğuma çok üzüldüm. Umarım en kısa sürede iyileşirsin. Bundan sonra sağlıklı beslenmeyi ihmal etme, bol sebze ve meyve tüket! Seni aramızda sağlıklı bir şekilde görmek için sabırsızlanıyoruz.

Geçmiş olsun!

Sevgiler,
Mert

4. ETKİNLİK

Soru: Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.

  • Metnin Konusu: Dengeli beslenmenin önemi ve sağlıklı bir yaşam için doğru beslenme alışkanlıklarının kazanılması.
  • Metnin Ana Fikri: Dengeli beslenmek, insan sağlığı için çok önemlidir ve her besin grubundan yeterli miktarda tüketmek sağlıklı bir yaşamın temelidir.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 202 Cevabı

5. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki cümlelerde hangi anlam ilişkisinin yer aldığını belirleyerek cümlelere verilen numaraları uygun kutucuğun başına yazınız.

Cümlelerin Anlam İlişkileri:

1- Kendimi iyi hissetmediğim için yataktan kalkamıyorum.
Neden-sonuç (1) → Hasta olduğu için yataktan kalkamıyor.

2- Sana bin kere dengeli beslenmenin önemini anlattızm ama sen yine bildiğini okudun.
Abartma (2) → "Bin kere" ifadesi gerçekte bu kadar çok anlatmadığını gösterir, abartma sanatı kullanılmıştır.

3- Yemekleri ayırt etmeden yersen daha hızlı büyürsün ve boyun daha hızlı uzar.
Koşul (3) → "Yemekleri ayırt etmeden yersen" koşul bildirmektedir.

4- Hastalıklara karşı dirençli olmak için et, buğday ve ceviz tüketiyor.
Amaç-sonuç (4) → "Hastalıklara karşı dirençli olmak için" ifadesi bir amaç belirtiyor.

5- B vitamini sindirim sistemini düzene sokarken C vitamini yaraları iyileştirir ve dişleri güçlendirir.
Karşılaştırma (5) → B ve C vitaminleri karşılaştırılmıştır.

6- Bazı besinlerin, pişirilme sonrası besin değeri azalır. Özellikle C vitamini zengini olan besinlerin çiğ tüketilmesi tavsiye edilir. Mesela çilek C vitamini bakımından zengin olmasına karşın, çilek reçelindeki vitamin oranı daha düşüktür.
Örneklendirme (6) → Çilek örneği verilmiştir.

7- Sadece patates kızartması ve makarna yediğine inanamıyorum!
Duygu belirten ifade (7) → "İnanamıyorum!" ifadesi duyguyu göstermektedir.

Bu tür etkinlikler, öğrencilerin cümlelerin anlam ilişkilerini kavramalarını ve doğru sınıflandırmalar yapmalarını sağlamaktadır.

6. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki paragraflarda anlatım biçimlerinden hangisinin kullanıldığını tespit ederek yazınız.

1- Paragraf: Ağır ağır kalktım ve birden denizde, hemen yanımızda, bir ışık gördüm. Haykırdım, cevap verdiler. Bu, bizi arayan bir kayıkçıydı. Otel sahibi tedbirsizliğimi anlamıştı. Kurtulmuştuk. Bizi salımızdan aldılar ve Saint-Martin’e götürdüler.

Cevap: Öyküleyici anlatım kullanılmıştır. Olaylar belli bir sıra ile aktarılmıştır.

2- Paragraf: Makariç ufak tefek, zayıf ama pek canlı, hareketli, altmış beş yaşında, güler yüzlü, sarhoş bakışlı bir ihtiyarcıktı. Gündüz uşakların mutfağında yatardı. Gece oldu mu geniş kaputunu giyip konağın etrafında gezer, sopasıyla sesler çıkarırdı. Peşi sıra başları önünde ihtiyar Kaştanka ile Viyun gelirlerdi. Viyun’un tüyleri siyah, vücudu uzundu; pek terbiyeli ve uysal görünürdü. Herkese, yabancılara bile, aynı tatlılıkla baktığı hâlde pek sevilmezdi. Çünkü onun bu sakin, terbiyeli tavırları altında şeytanca bir sinsilik gizleniyordu.

Cevap: Betimleyici anlatım kullanılmıştır. Parçada karakterlerin fiziksel ve ruhsal özellikleri tasvir edilmiştir.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 203 Cevabı

7. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki cümlelerde yer alan anlatım bozukluğunun sebebini tespit edip örnekteki gibi işaretleyiniz. Sebeplerin altındaki heceleri, ilgili sayının kutucuğuna yazarak şifreyi çözünüz.

Yanlış Kullanımlar ve Doğruları:

1- Mecburen erken kalkmak zorunda kaldım.

  • Yanlış: den
  • Doğru: Mecburen erken kalktım.
  • Gereksiz sözcük kullanımı tespit edilmiş ve düzeltilmiştir.

2- Bu tür çalışmalar öğrencilerimizin hayal gücünün zenginleşmesine neden olacak.

  • Yanlış: ilk → ge
  • Doğru: Bu tür çalışmalar öğrencilerimizin hayal gücünün gelişmesine neden olacak.
  • Yanlış anlamda sözcük kullanımı düzeltilmiştir.

3- Yağmurun oluşumunda en büyük etki, buharlaşmadır.

  • Yanlış: me → li
  • Doğru: Yağmurun oluşumunda en büyük etken buharlaşmadır.
  • Birbiriyle karıştırılan sözcük düzeltilmiştir.

4- Tüm insanların sulh ve barış içinde yaşamasını diliyorum.

  • Yanlış: bes
  • Doğru: Tüm insanların barış içinde yaşamasını diliyorum.
  • Gereksiz sözcük düzeltilmiştir.

5- Öğrencinin bunalıma girmesini sağlayan sözlerden kaçınmalıyız.

  • Yanlış: şam → len
  • Doğru: Öğrencinin strese girmesini sağlayan sözlerden kaçınmalıyız.
  • Yanlış anlamda kullanılan sözcük düzeltilmiştir.

6- Bunca çalışmaya karşılık istediği başarıyı elde edemedi.

  • Yanlış: çok → me
  • Doğru: Bunca çalışmaya rağmen istediği başarıyı elde edemedi.
  • Yanlış kullanılan sözcük düzeltilmiştir.

7- Hava sıcaklığı sıfırın altında eksi dört derece imiş.

  • Yanlış: li → gü
  • Doğru: Hava sıcaklığı eksi dört derece imiş.
  • Gereksiz sözcük düzeltilmiştir.

8- Başına bunların geleceğini hesap etmemişti.

  • Yanlış: yiz → zel
  • Doğru: Başına bunların geleceğini tahmin etmemişti.
  • Yanlış kullanılan sözcük düzeltilmiştir.

Şifre: "DENGELİ BESLENMELİYİZ"

Bu etkinlik, öğrencilerin anlatım bozukluklarını fark etmelerini ve cümleleri doğru şekilde kullanmalarını sağlamaya yönelik hazırlanmıştır.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Soru: “Biyolojik, sosyal, nöroloji, musiki, anksiyete, depresyon, kalori” terimlerinin anlamlarını araştırınız. Bu terimlerin anlamını sözlük defterinize ekleyiniz. Her bir terimi çağrıştıran bir görsel bulmaya çaiışınız.

1. Biyolojik: Canlıların yapısını, işleyişini ve çevreyle olan ilişkilerini inceleyen bilim dalına ait.
Görsel Çağrışım: Hücre yapısı veya insan vücudu modeli.

2. Sosyal: Toplum ve insan ilişkileriyle ilgili, toplumsal.
Görsel Çağrışım: İnsanların el ele tutuştuğu veya toplu bir etkinlik yaptığı bir görüntü.

3. Nöroloji: Sinir sistemi hastalıklarını inceleyen tıp dalı.
Görsel Çağrışım: Beyin veya sinir ağı görseli.

4. Musiki: Müzik anlamına gelir, seslerin düzenlenmesiyle oluşan sanat dalı.
Görsel Çağrışım: Nota sembolleri veya müzik aleti.

5. Anksiyete: Nedensiz korku ve endişe durumu; kaygı bozukluğu.
Görsel Çağrışım: Endişeli bir yüz ifadesi olan kişi.

6. Depresyon: Kişinin kendini sürekli üzgün, isteksiz ve umutsuz hissettiği ruhsal durum.
Görsel Çağrışım: Yalnız oturan üzgün bir insan veya karanlık bir ortam.

7. Kalori: Yiyeceklerin enerji miktarını ifade eden ölçü birimi.
Görsel Çağrışım: Bir elmanın üzerinde kalori bilgisi olan bir etiket.

Bu çalışma, öğrencilerin bilimsel ve günlük terimleri anlamalarına ve kelime dağarcıklarını geliştirmelerine yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.