Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)

Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)
Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Cevapları, 7. Sınıf Meb Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41 Etkinlik Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Cevapları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 36 Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru: Defterinize yazdığınız şarkının sözlerini arkadaşlarınızla paylaşınız. Bu sözleri neden sevdiğinizi açıklayınız.

Cevap: "Gülpembe" şarkısı, hem melodisi hem de sözleriyle insanı derinden etkileyen, nostaljik ve duygusal bir şarkı. Barış Manço'nun bu eseri, kaybetmenin ve özlemin en saf halini anlatıyor.

Gülpembe - Barış Manço
Sen gülünce güller açar, gülpembe
Bülbüller seni söyler, biz dinlerdik, gülpembe
Sen gelince bahar gelir, gülpembe
Dereler seni çağlar, sevinirdik, gülpembe

Güz yağmurlarıyla bir gün göçtün gittin
İnanamadık, gülpembe
Bizim iller sessiz
Bizim iller sensiz Olamadı, gülpembe

Soru: Sizce dinlediğimiz şarkılar duygu ve düşüncelerimizi nasıl etkiler? Tartışınız.
Cevap
: Dinlediğimiz şarkılar, ruh halimizi doğrudan etkileyebilir. Mutlu bir şarkı bizi neşelendirirken, hüzünlü bir şarkı duygusal yanımızı güçlendirebilir. Şarkılar, düşüncelerimize yön verip bizi geçmişe götürebilir ya da motivasyon sağlayabilir.

Soru: Dinleyeceğiniz metinde anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını not alınız.

1. ETKİNLİK

Soru: Metni dinlerken not aldığınız kelime veya kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.

Not aldığınız kelime veya kelime grupları

  • Melankoli: İç sıkıntısı, kederli ruh hali.
  • Hakikat: Gerçek, doğru olan.
  • Şive: Konuşma tarzı, aksan.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 37 Cevapları

Soru: Anlamlarını öğrendiğiniz kelime veya kelime gruplarını kullanarak müziğin yaşamınızdaki yerini anlatacağınız bilgilendirici bir metin yazınız.
Cevap
: Müzik, melankoli dolu anlarda iç sıkıntımı hafifletir ve bana rahatlık verir. Bazı şarkılar, hayatın hakikatini anlamamı sağlar, derin düşüncelere yöneltir. Farklı şivelerdeki müzikler ise kültürel zenginliği hissettirir. Müzik, ruhuma ve düşüncelerime dokunan en güçlü araçlardan biridir.

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.

1. Yazar, müziğin hangi özelliklerinden söz etmektedir?
Yazar, müziğin evrensel bir dil olduğundan ve insanların duygularını ifade etmek için etkili bir yol olduğundan söz etmektedir.

2. Yazara göre aile ve toplum, müziğin evrensel dilinden nasıl yararlanır?
Yazara göre, müzik aracılığıyla farklı toplumlar arasında duygusal bağlar kurulabilir ve insanlar arasında anlayış geliştirilebilir.

3. Farklı toplumlara ait müziklerin ne tür ortak yönleri bulunmaktadır?
Farklı toplumların müzikleri, insanın temel duygularını; hüzün, sevinç, özlem gibi evrensel hisleri yansıtır.

4. Yazar, hangi tür müziklerden hoşlanmaktadır?
Yazar, Batı müziği, pop, sahne müzikleri ve özellikle Anadolu’nun halk müzikleri ile ilgilenmektedir.

5. Yazarın müzikle ilgili düşüncelerine katılıp katılmadığınızı nedenleriyle açıklayınız.
Evet, katılıyorum. Çünkü müzik, evrensel bir dil olarak insanları duygusal anlamda birleştirir ve kültürel köprüler kurar.

6. Yazarın Âşık Veysel ile ilgili düşünceleri nelerdir?
Yazar, Âşık Veysel’in derin bir felsefi bakış açısına sahip olduğunu ve sözlerinin insanın yalnızlığını, yaşam yolculuğunu anlattığını belirtmektedir.

7. Âşık Veysel’in “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz.” dizesinden ne anladığınızı hayatınızdan örnekler vererek açıklayınız.
Bu dize, güzel şeylere ulaşmak için zorlukların aşılması gerektiğini anlatıyor. Örneğin, sınavlarda başarı elde etmek için çok çalışmak gerekir.

8. Âşık Veysel’in dizeleri sizde hangi duygu ve düşünceleri uyandırmaktadır?
Dizeler, bana hayatın geçici olduğunu ve herkesin bir yolculuk içinde olduğunu hatırlatarak, derin bir huzur ve farkındalık hissettiriyor.

9. Türkülerimizin yeni nesiller tarafından öğrenilmesinin önemi sizce nedir?
Türküler, kültürel mirasımızı yaşatır ve gelecek nesillerin kendi kökleriyle bağ kurmasını sağlar.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 38 Cevapları

3. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metinden alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz. Bu bölümde yer alan sözler üzerinde düşünerek metnin altındaki sorulardan hareketle bir konuşma planı hazırlayınız.

Gençlerin “Derdim bana derman imiş bilmedim.” sözünden ne anladığını duymak isterdim. Ne anlıyorlar, “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz.”dan? Bu tür sohbetlerle çocukların iç dünyasının zenginleşeceğinden eminim.

Konuşmama hangi hitap ile başlayacağım?
Sevgili arkadaşlar, değerli dinleyiciler...

Konuşmamın içeriğinde neler olacak?
Konuşmamda, “Derdim bana derman imiş bilmedim” ve “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz” sözlerinin ne anlama geldiğini anlatacağım. Bu sözlerin, insanların zorluklarla olgunlaştığını ve her başarının bir bedeli olduğunu nasıl vurguladığını ele alacağım. Hayattaki zorlukların aslında bizi daha güçlü kıldığını, bu yüzden dertlerimizin bazen çözümün bir parçası olduğunu belirteceğim.

Konuşmamda ses tonumu ve beden dilimi nasıl kullanacağım?
Ses tonum, önemli yerlere vurgu yaparken daha güçlü olacak, sakin ve anlaşılır bir şekilde konuşacağım. Beden dilimle de söylediklerimi destekleyip, el hareketlerimle vurguları güçlendireceğim.

Konuşmamı hangi ifadelerle bitireceğim?
Sonuç olarak, her zorluğun içinde bir çözüm saklıdır. “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz” ifadesi, hayatın her güzelliğinin bir bedeli olduğunu hatırlatır. Teşekkür ederim.

4. ETKİNLİK

A) Dinlediğiniz metnin başlığı ile içerik uyumunu değerlendiriniz.
Metnin başlığı olan "Ne Dinleyelim", içerikle uyumludur çünkü metin müziğin evrenselliği, insan üzerindeki etkisi ve farklı kültürlerin müziğe bakış açılarından bahsetmektedir. Dinlemenin, müzikle farklı duygulara dokunmanın ve bu evrensel dili nasıl daha etkili kullanabileceğimizin üzerinde durulmuştur. Bu yüzden başlık ve içerik birbiriyle örtüşmektedir.

B) Dinlediğiniz metnin başlığında bir iş eylemi olan “dinlemek” kelimesi kullanılmıştır. Siz de dinlediğiniz metne, durum ya da oluş eylemlerini kullanacağınız farklı başlıklar öneriniz.

  • Müziğin Etkisini Hissetmek
  • Duygularla Harmanlanmak
  • Evrensel Bir Dil Olarak Müzik
  • Müziğin Duygulara Yolculuğu

5. ETKİNLİK

Soru: Kelime Bulutu isimli elektronik içeriği yapınız.
Cevap
: Bu etkinliği EBA üzerinden yapabilirsiniz.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 39 Cevapları

6. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki yazının bazı bölümleri, tamamlamanız için yarım bırakılmıştır. Bu yazının başlığını, yarım bırakılan cümlelerini ve devamını tahmin ederek yazıyı anlam bütünlüğü oluşturacak şekilde tamamlayınız.

Müzik ve Ruh

Müzik, kişisel gelişimimizde bizi özgür kılar. Ayrıca ruhumuz üzerinde derin bir etkisi vardır. Yaşamımızla iç içe olan her türlü duyguyu içerir. O, düşlerin alanıdır. Düşlerimiz, müziğin tınılarıyla şekillenir ve daha da anlam kazanır. Bu nedenle müzik eğitimi, bireylerin hayal dünyasını zenginleştirir, düşünme kabiliyetini geliştirir ve estetik bir bakış açısı kazandırır. Her bireyin müzikle tanışması, onun kendini ifade etme yeteneğini artırır ve duygusal zekasını geliştirir.

7. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinde geçen öznel ve nesnel yargılara örnekler bularak cümlelerin numaralarınız metnin altındaki ilgili bölümlere yazınız.

Öznel Yargılar:

(3) Yörük kültürünün dinamiği içinde ilişki kuruş ve söyleyişi yeni ve yaratıcı geliyor bana.
(5) Yerel şiveyi kullanışı o kadar doğal ve onu o kadar iyi özümsemiş ki anlatılan insan öyküsünü yakından tanıdığımı hissediyorum.
(6) “Çöz de Al Mustafa Ali” türküsüne girişteki öyküyü herkesin dinlemesini öneririm.
(7) Kibarlık kaygısı diye bir şey yok, otantik özden ibaret…
(8) Dinlemeyi en sevdiğim “Umman Nine Mektupları” özellikle bir numaradır.

Nesnel Yargılar:

(1) Ben Silifke yörüklerindenim.
(2) Özay Gönlüm de Denizli yörüklerinden.
(4) Çince, Bengalce, Tayca olmak üzere on iki farklı dilde türkü söylemiş biri.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 40 Cevapları

8. ETKİNLİK

Soru: Aşağıda “Nane Limon Kabuğu” isimli şarkının sözleri yer almaktadır. Bu şarkı sözlerinde geçen bazı atasözü ve deyimler metnin altındaki panoda verilmiştir. Verilen anlamlardan hareketle bu atasözü ve deyimleri uygun boşluklara örnekteki gibi yazınız.

NANE LİMON KABUĞU

Eski adamlar doğruyu söylemiş
Bir çiçekle bahar olmaz
Kişi kendin bilip sağa sola sormalı
Can pazarı bu, oyun olmaz

Zürefanın düşkünü
Beyaz giyer kış günü
Sonunda şifayı kapıp da şaşırınca
Bana gel, beni dinle, iyi yaz
Defteri kalemi al, iyi yaz

Nane limon kabuğu bir güzel kaynasın
İçine hatmi çiçeği, biraz çörek otu katasın
Hatta biraz tarçın, bir tutam zencefil
Bin derde deva geliyor, biraz daha sabret güzelim
Hapşu, çok yaşa, sen de gör, rahat ve iyi yaşa

Sen tedbirini al, önünü kış tut
Bırak yine de yaz gelsin
Çoğu zaman hesap çarşıya uymaz
Sonra dizini döversin

Barış iğneyi kendine batırır
Çuvaldızı başkasına
Bol keseden aklı ona buna dağıtır
Darısı kendi başına


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 41 Cevapları

  1. “Pişmanlık duymak” anlamındaki deyim: Dizini dövmek
  2. “Aklı ve muhakemesi yerinde olmak, kendinin ve çevresinin bilincine varmak” anlamlarındaki deyim: Kendini bilmek
  3. “Başkasına zararı dokunacak bir davranışı yapmadan önce iyi düşün, kendi kendini eleştir.” anlamındaki atasözü: İğneyi kendine, çuvaldızı başkasına batır
  4. “Pek çok işe yarayan, her sıkıntıyı gideren” anlamındaki deyim: Bin derde deva
  5. “Daha önce iyi bir durumda olan kişi bu konumunu kaybettiğinde uygun olmayan, yersiz davranışlarda bulunur.” anlamındaki atasözü: Zürefanın düşkünü, beyaz giyer kış günü
  6. “Bir başarı, bir mutluluk başkası için istendiğinde söylenen bir söz” anlamındaki deyim: Darısı başına
  7. “Önceden tasarlanan bir iş umulduğu gibi sonuçlanmaz, düşünüldüğü gibi olmaz.” anlamındaki atasözü: Evdeki hesap çarşıya uymaz

Soru: Anlamı verilen atasözü ve deyimlerin nota şeklindeki sembollerini inceleyiniz. Atasözü ve deyimlerin “Nane Limon Kabuğu” şarkısındaki kullanım sırası düşünüldüğünde bu atasözü ve deyimlere karşılık gelen notaların sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap
: C

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Soru: Türk bayrağının rengi ve sembollerinin anlamı ile ilgili bir araştırma yapınız.
Cevap
: Türk bayrağındaki kırmızı renk, şehitlerin kanını; hilal, İslamiyet’i; yıldız ise Türklüğü ve bağımsızlığı temsil eder.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.