Oyun Durdu! (Dinleme) Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe)

Oyun Durdu! (Dinleme) Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe)
5. Sınıf Meb Yayınları 5. Sınıf Türjkçe Ders Kitabı Oyun Durdu! (Dinleme) Metni Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 Etkinlik Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Oyun Durdu! (Dinleme) Metni Cevapları

Keşif Yolculuğu

"Oyun" kelimesinin size çağrıştırdıklarını söyleyiniz.
"Oyun" kelimesi bana neşe, arkadaşlık ve özgürlük duygularını hatırlatıyor; çünkü oyun oynarken kendimi en mutlu ve özgür hissediyorum.

Dijital oyunlarla mı sokak oyunlarıyla mı daha fazla vakit geçiriyorsunuz? Neden?
Dijital oyunlarla daha fazla vakit geçiriyorum çünkü evdeyken kolayca erişebiliyor ve dünyanın her yerinden arkadaşlarım ile birlikte oynayabiliyorum.

1. ETKİNLİK

a. Sude'nin bilgisayar başından kalkıp sahilde vakit geçirmesiyle ilgili ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Sude'nin bilgisayar başından kalkıp sahilde vakit geçirmesi, onun hem fiziksel hem de zihinsel sağlığı için harika bir değişiklik olmuş.

b. Gün içinde yaptığınız etkinliklerden bazılarını yazınız.
Bugün okula yürüyerek gittim, derslerde öğretmenimi dinledim ve akşam ailemle birlikte film izledim.

c. Gün içinde yaptıklarınızı fiziksel olarak hareketli olup olmama durumuna göre sınıflandırıp başlığı olmayan tabloyu adlandırınız.
Gün içinde yaptıklarımı "Aktif Etkinlikler" ve "Sakin Etkinlikler" olarak iki gruba ayırdım.

ç. "Hareketli Olduğum Etkinlik" tablosundaki her bir etkinlik için aşağıda bulunan soldaki
sütunun bir karesini, diğer tabloya yazdığınız her bir etkinlik için sağdaki sütunun bir
karesini boyayınız.

d. Yukarıda boyadığınız grafik ve görsellerden hareketle kendinizle ilgili neler söyleyebilirsiniz(egitim.ne.tr)?

Gün içinde çok hareketsiz olduğumu söyleyemem. Hareketli etkinliklere daha fazla vakit ayırmaya çalışıyorum.

2. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metinden alınmış aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerde altı çizili kelime gruplarının hangi anlamda kullanıldığını işaretleyerek belirtiniz. İhtiyaç duymanız hâlinde işaretleme yapmadan önce kelime gruplarının anlamlarına yönelik basılı veya çevrim içi kaynaklardan bilgi alabilirsiniz.

Topu topu elli tane deniz kabuğu bulmayı başardılar. () kısa sürede
(X) aşağı yukarı, hemen hemen
Buz gibi bir sesle "Korkunç bir şey!" diye bağırdı. () çok şaşırmak
(X) çok soğuk bir etki uyandırmak
Havanın kokusu, rüzgârın ve dalgaların sesi bize eşlik ediyor. (X) beraberinde bulunmak
() mutluluk vermek
Bir anda taş kesilmişti. (X) çok şaşırıp ne yapacağını bilememek
() olanlardan dolayı mutlu olmak

3. ETKİNLİK

a. Sude'nin oyun durduğunda, mektubu aldığında ve görevi tamamladığında yaşadığı duygu durumlarını metinden hareketle belirleyip aşağıya yazınız.

  • Oyun Durduğunda: Çok şaşırıyor ne yapacağını bilmiyor ve merak ediyor.
    Mektubu Aldığında: Şaşırıp yazılanları yapıp yapmama konusunda kararsız kalıyor.
    Görevi tamamladığında: Çok mutlu oluyor.

b. Sude'nin yukarıdaki üç durumda da yaşadığı duyguların benzer ve farklı yönlerini söyleyiniz.

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.

1. Sude ne tür bir oyun oynamaktadır? Gözlükle oynan bir dijital oyun.
2. Oyun oynadığı sırada Sude nasıl bir sorunla karşılaşmıştır? Bu sorunu çözmek için ne yapmıştır? Oyun aniden durdu.
3. Oyuna dönebilmesi için Sude'ye posta yoluyla gönderilen görev nedir? Sahilde deniz kabuklarından Sude ismini yazması.
4. "Ahtapot" adıyla Sude'ye mektup gönderen kim olabilir? Neden? Babası ya da annesi olabilir. Çünkü Sude’nin bilgisayar oyunundan uzaklaşmasını istemektedirler.
5. Sevda Hanım, göndereni belli olmayan görevleri kızının yerine getirmesini onaylıyor. Böyle bir davranışın olumsuz etkileri neler olabilir(egitim.net.tr)? Yazanı belli olmayan bir mektupta yazılanları yapmak can güvenliğini tehlikeye sokar.

5. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki tabloyu dinlediğiniz metinden hareketle doldurunuz.

Kişiler: Sude, Sevda Hanım, Rıfkı Bey, Postacı
Zaman: Pazar günü
Yer: Sude’nin evi
Olay: Sude’nin bilgisayar oyununun aniden durması ve postacının ona getirdiği mektupta yazılanları yapması ile yeniden oyun oynayabileceğini düşünerek başka güzellikleri keşfetmesi.

b. Sahil, metnin gelişiminde nasıl bir rol oynuyor? Söyleyiniz. Sahil, Sude’nin ilgisini çekiyor ve bilgisayar oyunlarına olan düşkünlüğünü kaybediyor.
c. Metindeki yerin değişimi olayların akışını nasıl etkiliyor? Söyleyiniz. Yer değişimi olumlu katkılar sağlıyor.

6. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki görsellerden metnin içeriğiyle uyumlu olanı işaretleyiniz.
3. resim

b. İşaretlediğiniz görsellerin dinlediğiniz metinle neden uyumlu olduğunu söyleyiniz.
Sude’nin ailesi ile birlikte güzel vakit geçirdiğinden dolayı işaretledim.

7. ETKİNLİK

Çocukların genel ağ kullanım amaçları ile ilgili aşağıdaki grafiği inceleyiniz. Grafikten hareketle doğru ifadelerin başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.

(D) 1- Çocuklar, en çok "araştırma yapma" için genel ağa başvurmuştur.
(D) 2- "Mesajlaşma" amacıyla kullanım "sosyal medya kullanma"dan daha fazladır.
(D) 3- Genel ağ kullanımında "oyun oynama veya oyun indirme", "paylaşım sitelerinde içerik
izleme"nin önüne geçmiştir.
(Y) 4- "E-posta gönderme ve alma" ile "ürün ve hizmetler hakkında bilgi edinme" amacıyla genel ağ kullanımının toplamı, "araştırma yapma" amacıyla kullanımından daha yüksektir.

8. ETKİNLİK

a. Arkadaşlarınızla sokak oyunları oynarken neler hissettiğinizi, bu oyunları neden sevdiğinizi düşünüp bunlarla ilgili defterinize not alınız. Yazdıklarınızı sıra arkadaşlarınızın notlarıyla karşılaştırınız.
Arkadaşlarımla sokak oyunları oynarken çok eğleniyoruz. Güzel vakit geçiriyoruz. Aynı zamanda bu oyunları oynarken sporsal faaliyetleri de yapmış oluyor ve daha sağlıklı oluyoruz.

b. Arkadaşlarınızla oynadığınız sokak oyunlarından hiç unutamadığınız bir tanesini seçip anlatınız. Konuşmaya başlamadan önce defterinize aldığınız notları kullanarak kısa bir hazırlık yapınız.
Arkadaşlarımla saklambaç oynuyorduk. O sırada Ali adındaki arkadaşım bir ağacın arkasına saklanmış ve orada uyuya kalmıştı. Bunu hiç unutmuyorum.

c. Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını aşağıdaki "Akran Değerlendirme Ölçeği"ndeverilen ölçütlere göre değerlendiriniz.

Ölçütler Evet Kısmen Hayır
Konuşmasında anı, gözlem ve deneyimlerinden yararlanarak bunları konuyla ilişkilendirdi.
Dinleyicilerle göz teması kurdu.
Konuşmasına göre baş, el, kol ve bacaklarının duruşunu konumlandırdı.
Konuşma içeriğine uygun yüz ifadelerini (şaşırma, kızgınlık, mutluluk vb.) kullandı.
İşitilebilir bir ses tonuyla konuştu.

9. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki değişimi inceleyiniz.

• Begüm düşünüyor.
• Begüm satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda Mete'yle satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda düzenlenen turnuvada Mete'yle satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda düzenlenen turnuvada Mete'yle satranç oynarken hamlesini yapmak
için düşünüyor.

b. Yukarıdaki örnek cümlelerden hareketle siz de aşağıdaki cümleye her defasında
bir kelime veya kelime grubu ekleyerek oluşturduğunuz cümleleri tekrar yazınız.

  • Çocuk oynuyor.
  • Çocuk sokakta oynuyor.
  • Çocuk sokakta Ali ile oynuyor.
  • Çocuk sokakta Ali ile saklambaç oynuyor.
  • Çocuk sokakta Ali ile aç karnına saklambaç oynuyor.

c. Yazdığınız cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.

ç. Yaptığınız etkinliğin yazma çalışmalarınızda size ne gibi katkıları olabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Yazımızın güzelleşmesine katkı sağlar. Duygu ve düşüncelerimizin daha güzel aktarılmasına yardım eder. Kendimizi ifade etmemize katkı sağlar.

Bu Görev Bizim

› Çocuk oyunu ve yarışmaları ile ilgili erişim olanaklarınızı da göz önünde bulundurarak gelecek derse kadar uygun kaynaklardan belgesel, kısa film, çizgi film vb. materyallere yönelik bir araştırma yapınız. Araştırmaya başlamadan önce hangi bilgi kaynaklarını ve materyalleri kullanabileceğinizi ve bunlara nasıl ulaşabileceğinizi belirleyiniz.

› Belirlediğiniz materyal ve kaynakları amaç, ilgi ve ihtiyaçlarınıza uygunluğu açısından değerlendiriniz. Gerekli görürseniz yeni kaynak ve materyallere ulaşabilirsiniz.
› Bu sürece yeniden başlayacak olsaydınız materyal ve kaynak seçimlerinize yönelik neleri değiştirmek veya korumak isterdiniz? Neden?
› Bu etkinlikte öğrendiklerinizden hareketle sonraki çalışma süreçlerine aktarmak istediklerinizi defterinize not alınız.

Belgesel ve Çizgi Film Araştırma Görevi

Bu hafta, çocuk oyunları ve yarışmaları hakkında belgesel, kısa film ve çizgi film araştırması yapmamız gerekiyor.

Kullanacağım Kaynaklar

  • İnternet Siteleri: TRT Çocuk, YouTube Kids gibi güvenli siteler.
  • Kütüphaneler: Okul ve şehir kütüphanesi.
  • Öğretmen ve Aile Üyeleri: Öneriler ve tavsiyeler.

Materyallerin Uygunluğu

  • Belgeseller: Çocuk oyunlarının çeşitliliği hakkında bilgilendirici.
  • Çizgi Filmler: Eğlenceli ve eğitici, takım çalışmasını teşvik ediyor.
  • Kısa Filmler: Eğlenceli ve çocuk yarışmaları hakkında.

Yeniden Başlasaydım

  • Daha Fazla Kaynak Kullanırdım: Kitap ve makaleler.
  • Öneri Toplardım: Arkadaşlarımdan da öneri alırdım.

Öğrendiklerim

  • Araştırma yaparken kaynak seçimi önemli.
  • Gelecekteki çalışmalarımda daha planlı olacağım.

Bu görevle çok şey öğrendim ve bir dahaki derse hazır olacağım!

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.