Yaratıcı Beyin Dinleme Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)

Yaratıcı Beyin Dinleme Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)
Yaratıcı Beyin Dinleme Metni Cevapları, 7. Sınıf Özgün Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37-38-39 Etkinlik Cevaplarını yazımızın devamındna okuyabilrsiniz.

Yaratıcı Beyin Dinleme Metni Cevapları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 33 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru: Orijinal bir şey ortaya koyarak hangi alana katkıda bulunmak isterdiniz? Açıklayınız.
Cevap
: Orijinal bir şey ortaya koyarak teknoloji alanına katkıda bulunmak isterdim. Yeni bir yazılım veya cihaz geliştirerek insanların günlük yaşamlarını kolaylaştırmayı hedeflerdim.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 34 Cevabı

1. ETKİNLİK

Soru: Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri anlamları ile eşleştiriniz.

Potansiyel-Biliş-Yetenek-Esin-Tıbbi-Zeka

  • İnsanın düşünme, akıl yürütme, objektif gerçekleri algılama, yargılama ve sonuç çıkarma yeteneklerinin tamamı; anlak, dirayet, feraset.
    Cevap: Zekâ

  • Etkilenme, çağrışım veya içe doğmayla akla gelen yaratıcı duygu, düşünce, ilham.
    Cevap: Esin

  • Bir kimsenin bir seyi anlama veya yapabilme niteligi, kabiliyet.
    Cevap: Yetenek

  • Canlının, bir nesne veya olayın varlığına ilişkin bilgili ve bilinçli duruma gelmesi.
    Cevap: Biliş

  • Tıpla ilgili, hekimlikle ilgili.
    Cevap: Tıbbi

  • Bir kimsenin bir şeyi anlama veya yapabilme niteliği, kabiliyet.
    Cevap: Potansiyel

  • Kullanılmaya hazır güç, yetenek.
    Cevap: Potansiyel

2. ETKİNLİK

Soru: “Yaratıcı Beyin” metnine aşağıda verilen özelliklere uygun farklı başlıklar öneriniz.

Tek kelimeden oluşan bir başlık: Yaratıcılık
Kelime grubu niteliğinde bir başlık: Yaratıcı Zekânın Gücü
Soru anlamı taşıyan bir başlık: Yaratıcılık ve Zekâ Aynı mı?


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 35 Cevabı

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Yaratıcılık, metinde nasıl tanımlanmıştır?
Yaratıcılık, yaşama yepyeni bir gözle bakabilmek ve bu bakış açısıyla işe yarayan veya güzel şeyler ortaya çıkarabilme yeteneği olarak tanımlanmıştır.

2. Dr. Nancy Andreasen hangi konuda çalışmalar yapmış bir bilim insanıdır?
Dr. Nancy Andreasen, edebiyat alanında eğitim almış, ancak asıl olarak tıp ve yaratıcılık üzerine çalışmalar yapmıştır.

3. Dr. Andreasen “Yaratıcı Beyin” adlı eserini niçin yazmıştır?
Dr. Andreasen, Shakespeare’e duyduğu hayranlık ve merakla, insana dair sorulara cevap bulmak için “Yaratıcı Beyin” adlı eserini yazmıştır. Bu eser, insanların nereden geldiği, onları yaşamda bir şeyler yapmaya iten gücün ne olduğu gibi sorulara cevap aramaktadır.

4. Yaratıcı bir birey olmak için dâhi ya da yüksek IQ’lu biri olmak zorunlu mudur?
Hayır, yaratıcı bir birey olmak için dâhi ya da yüksek IQ’lu biri olmak zorunlu değildir. Yaratıcılık ve zekâ farklı kavramlardır.

5. Yaratıcılık her zaman duygusal kaynaklı mıdır?
Hayır, yaratıcılık her zaman duygusal kaynaklı değildir. Metne göre yaratıcılık, bilişe daha yakındır.

6. Metinde geçen “Farklı dünyalarda yaşamak çok önemli...” ifadesinde yaratıcı bir birey olmanın hangi koşulundan bahsedilmiştir?
Metinde, yaratıcı birey olmanın koşulu olarak farklı alanlarla ilgilenmek ve çok yönlü olmak gerektiği vurgulanmıştır.

7. Yaratıcı bireyin özellikleri nelerdir?
Yaratıcı bireylerin özellikleri şunlardır:

  • Beyinleri, birbiriyle ilintili olmayan şeyler arasında ilişki kurmada daha etkin ve bağlantı korteksleri daha aktiftir.
  • Zihinleri esnektir.
  • Kendilerini bulundukları ortamdan soyutlayabilirler.
  • Güçlü duygular yaşarlar.
  • Konsantre olurlar.
  • Beyinleri devamlı fikir ve düşüncelerle doludur.
  • Çok iyi gözlemcidirler.

8. Yaratıcı bir birey olmak için neler yapılmalıdır?
Yaratıcı bir birey olmak için, kendimize yeni ve ilgimizi çekmeyen bir alan seçip bu konuda derinlemesine bilgi edinmeliyiz. Her gün düşünmeye vakit ayırmalı, gözlemler yapmalı, hayal gücümüzü kullanarak yeni fikirler üretmeliyiz.

4. ETKİNLİK

Soru: Metne göre aşağıdaki cümlelerden hangileri Nancy Andreasen’a ait olabilir? İşaretleyiniz.

Yaratıcılık tamamen duygusal kaynaklıdır. ()
Orijinal şeyler üretmenin yolu, farklı disiplinler arasında ilgi kurmaktan geçer.()
Mucit olmanın tek şartı bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olmaktır.()
Kelime dağarcığını geniş tutmanın zengin düşünmede çok önemli bir rolü vardır.(✓)

5. ETKİNLİK

Soru: Yaratıcılıkla ilgili yaptığınız araştırmadan hareketle defterinize bir yazı yazınız. Yazınızın sonunda, araştırmanızda yararlandığınız kaynakları aşağıdaki gibi gösteriniz.

Yaratıcılık ve Düşünce Süreçleri

Yaratıcılık, bireylerin özgün ve yeni fikirler üretme yeteneğidir. Bu yetenek, farklı düşünme biçimlerini benimsemek ve alışılmış kalıpların dışına çıkmakla yakından ilişkilidir. Yaratıcı düşünme, bireylerin mevcut sorunlara yeni çözümler geliştirmesini, var olan bilgileri yeni bir şekilde yorumlamasını ve alışılmadık yollarla başarıya ulaşmasını sağlar. Sinan Türkoğlu’nun Yaratıcı Düşünme Teknikleri adlı eserinde de belirttiği gibi, yaratıcı düşünme teknikleri uygulanarak insanlar daha üretken olabilir ve inovasyon sağlayabilirler.

Deniz Gürüz ise Yaratıcılık ve Yenilik Yönetimi kitabında, yaratıcılığın sadece bireyler için değil, aynı zamanda kurumlar için de önemli bir gelişim alanı olduğuna vurgu yapar. Yaratıcı fikirlerin organizasyonlarda yenilik ve değişim sağlamak için kritik bir rol oynadığını ifade eder. Bu bağlamda, yaratıcılık bireysel gelişimle sınırlı kalmayıp, toplumsal ve kurumsal düzeyde de büyük etkilere sahiptir.

Ahmet R. Erdem'in Eğitim ve Bilim Dergisi'nde yayımlanan “Yaratıcılık ve Eğitim İlişkisi” makalesinde ise yaratıcı düşüncenin eğitimle nasıl geliştirilebileceği üzerinde durulmuştur. Makalede, yaratıcı düşüncenin eğitim sistemlerinde önemli bir yere sahip olması gerektiği ve çocuklara daha fazla özgür düşünme alanı sağlanmasının önemi vurgulanır.

Kaynaklar:

  1. Türkoğlu, Sinan. Yaratıcı Düşünme Teknikleri. İstanbul: Eğitim Yayınevi, 2017.
  2. Gürüz, Deniz. Yaratıcılık ve Yenilik Yönetimi. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2019.
  3. Erdem, Ahmet R. "Yaratıcılık ve Eğitim İlişkisi." Eğitim ve Bilim Dergisi, 45(203), 2020.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 36 Cevabı

6. ETKİNLİK

Soru: Bloglar, dilediğiniz konuda dilediğiniz kadar yazı yazabileceğiniz dijital ortamlardır. Aşağıda “Dünyayı Değiştiren Fikirler” başlıklı bir blog yer almaktadır. Bu bloğu okuyarak öğretmeninize bir icadın nasıl ortaya konduğunu ve icatların hayatlarımızı nasıl etkilediğini anlatan bir e-posta yazınız.

Görsellerde "Dünyayı Değiştiren Fikirler" başlıklı bir blog ve etkinlik yer alıyor. Öğretmeninize bir e-posta yazmanız isteniyor. Bu e-postada, icatların nasıl ortaya konduğunu ve icatların hayatlarımızı nasıl etkilediğini anlatmanız gerekiyor.

İşte bu bilgiler doğrultusunda yazabileceğiniz bir örnek e-posta:


Konu: İcatların Hayatımızdaki Etkisi

Sayın Öğretmenim,

İcatlar, genellikle bir fikirle başlar ve büyük bir çalışma sürecinin sonucunda ortaya çıkar. Thomas Edison'un da söylediği gibi, "dehanın yüzde biri esinlenmekse, yüzde doksan dokuzu da ter dökmektir." Edison'un ampulü icat etmesi, modern yaşamın temel taşlarından biri olmuştur. Büyük buluşlar, insanlığın geleceğini şekillendiren adımlardır.

Yüzyıllar boyunca bu büyük fikirler, insanların yaşamlarını değiştirmiştir. Örneğin, saat ya da matbaa gibi icatlar, dünyadaki milyonlarca insanın hayatını etkileyen buluşlardandır. Bu buluşlar, zamanla daha da gelişmiş ve bugün bildiğimiz modern dünyayı yaratmıştır.

İcatlar sadece teknolojik değil, aynı zamanda sosyal ve kültürel dönüşümlere de yol açmıştır. Yeni makineler, insanlara daha önce mümkün olmayan şeyleri keşfetme imkanı vermiştir. İnsanoğlu, Ay’a yolculuk yapmış, hastalıklarla savaşmış ve hayatımızı daha konforlu hale getiren araçlar icat etmiştir.

Sonuç olarak, bir fikirle başlayan icatlar, yalnızca hayatımızı kolaylaştırmakla kalmaz, aynı zamanda dünyayı daha yaşanabilir bir yer haline getirir.

Saygılarımla,
[İsminiz]


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 39 Cevabı

7. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki cümlelerde geçen fiillerin kip ve kişisini tabloya örnekteki gibi ✓ ile işaretleyiniz.

  1. Meryem’in dayısı aba altından sopa göstermiş.

    • Kip: Duyulan Geçmiş Zaman Kipi
    • Kişi: 3. Tekil Kişi
  2. Kendimi hep başkalarından sorumlu hissettim.

    • Kip: Duyulan Geçmiş Zaman Kipi
    • Kişi: 1. Tekil Kişi
  3. Yenilgiyi kabullenmiş görünüyorlar.

    • Kip: Şimdiki Zaman Kipi
    • Kişi: 3. Çoğul Kişi
  4. Sevdiklerimizin kıymetini yokluklarında anlarız.

    • Kip: Geniş Zaman Kipi
    • Kişi: 1. Çoğul Kişi
  5. Çalıştığın konuyu sınırlandır.

    • Kip: Emir Kipi
    • Kişi: 2. Tekil Kişi
  6. Yaşadığımız yeri güzelleştirelim.

    • Kip: Gelecek Zaman Kipi
    • Kişi: 1. Çoğul Kişi
  7. Onları sıkmamak için bahçeyi terk etseniz.

    • Kip: Şart Kipi
    • Kişi: 2. Çoğul Kişi
  8. Ege’de kuş uçmaz, kervan geçmez bir beldede çalışmalısın.

    • Kip: Gereklilik Kipi
    • Kişi: 2. Tekil Kişi

Bu şekilde tabloyu doldurabilirsiniz.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.