10. Sınıf Felsefe Ders Kitabı Sayfa 54-55 Cevapları Meb Yayınları
Etkinlik
Amaç: Felsefi soru oluşturabilme.
Yönerge: Aşağıda verilen bilgilerden hareketle ve kartlarda yer alan açıklamalar doğrultusunda felsefi sorular oluşturunuz ve bunları yazınız.
1- İrade, sorumluluk ve fayda kavramları merkezinde yaşanan olayların doğası üzerine felsefi sorular:
- İnsan, irade ve sorumluluk sahibi olarak nükleer silahların kullanımıyla doğan sonuçlardan bireysel olarak mı yoksa kolektif olarak mı sorumludur?
- Nükleer silah kullanımı, insanlığa fayda sağlama amacı taşıyabilir mi yoksa tümüyle yıkıcı mıdır?
- Bireyler ve toplumlar, daha büyük faydalar için tehlikeli teknolojileri kullanmayı haklı gösterebilir mi?
2- Manhattan Projesi kapsamında çalışan bilim insanları merkezinde bilim ve iktidar ilişkileri üzerine felsefi sorular:
- Bilim insanları, bilginin siyasi güç olarak kullanılması durumunda etik olarak nasıl bir sorumluluk taşır?
- Bilim ve iktidar arasındaki ilişki, insanlığın geleceği için nasıl bir risk oluşturur?
- Bilim insanlarının geliştirdiği buluşların askeri amaçlarla kullanılması ahlaki açıdan meşru mudur?
3- İnsan hakları ve savaş hukuku üzerine felsefi sorular:
- Nükleer silahların kullanımı, insan haklarına aykırı mıdır yoksa savaş hukukunun bir parçası olarak mı değerlendirilebilir?
- Savaş sırasında sivil hakları korumak için hangi sınırlar çizilmelidir?
- Bir devlet, kendini savunmak için diğer devletlerin yaşam hakkını ihlal etme hakkına sahip midir?
4- Japon halkının yaşadığı olaylar merkezinde bilginin güvenirliği üzerine felsefi sorular:
- Japon halkının yaşadığı trajediler, bilginin doğru kullanımıyla önlenebilir miydi?
- Halkın maruz kaldığı bilgi eksikliği veya yanlış bilgilendirme, devlete olan güveni nasıl etkiler?
- Bilgi eksikliği, halkın kaderini belirlemede ne kadar etkili olabilir?
5- Filozofların ve bilim insanlarının nükleer silahlar karşıtı eylemlerinin merkezinde bilim etiği üzerine felsefi sorular:
- Bilim insanlarının buluşları, insanlık için risk taşıdığında onları durdurma sorumluluğu kime aittir?
- Nükleer silah karşıtı hareketler, bilimin sınırlarını etik değerlerle çizme çabasında ne kadar başarılı olabilir?
- Bilim insanları, geliştirdikleri tehlikeli teknolojilerin sorumluluğunu almalı mıdır?
6- Nükleer silahlanmanın artışı merkezinde insanın anlamı, insanlığın mutluluğu ve geleceği üzerine felsefi sorular:
- Nükleer silahlanma, insanlığın geleceği için kalıcı bir tehdit mi yoksa caydırıcı bir güç müdür?
- İnsan mutluluğu, güvenlik arayışıyla ne ölçüde bağdaşabilir?
- Nükleer silahların varlığı, insanlık için bir umut mu yoksa varoluşsal bir tehdit mi oluşturur?
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.