10. Sınıf Felsefe Ders Kitabı Sayfa 54-55 Cevapları Meb Yayınları

10. Sınıf Felsefe Ders Kitabı Sayfa 54-55 Cevapları Meb Yayınları
10. Sınıf Meb Yayınları Felsefe Ders Kitabı Sayfa 54-55 Etkinlik Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Etkinlik

Amaç: Felsefi soru oluşturabilme.
Yönerge:
Aşağıda verilen bilgilerden hareketle ve kartlarda yer alan açıklamalar doğrultusunda felsefi sorular oluşturunuz ve bunları yazınız.

1- İrade, sorumluluk ve fayda kavramları merkezinde yaşanan olayların doğası üzerine felsefi sorular:

  • İnsan, irade ve sorumluluk sahibi olarak nükleer silahların kullanımıyla doğan sonuçlardan bireysel olarak mı yoksa kolektif olarak mı sorumludur?
  • Nükleer silah kullanımı, insanlığa fayda sağlama amacı taşıyabilir mi yoksa tümüyle yıkıcı mıdır?
  • Bireyler ve toplumlar, daha büyük faydalar için tehlikeli teknolojileri kullanmayı haklı gösterebilir mi?

2- Manhattan Projesi kapsamında çalışan bilim insanları merkezinde bilim ve iktidar ilişkileri üzerine felsefi sorular:

  • Bilim insanları, bilginin siyasi güç olarak kullanılması durumunda etik olarak nasıl bir sorumluluk taşır?
  • Bilim ve iktidar arasındaki ilişki, insanlığın geleceği için nasıl bir risk oluşturur?
  • Bilim insanlarının geliştirdiği buluşların askeri amaçlarla kullanılması ahlaki açıdan meşru mudur?

3- İnsan hakları ve savaş hukuku üzerine felsefi sorular:

  • Nükleer silahların kullanımı, insan haklarına aykırı mıdır yoksa savaş hukukunun bir parçası olarak mı değerlendirilebilir?
  • Savaş sırasında sivil hakları korumak için hangi sınırlar çizilmelidir?
  • Bir devlet, kendini savunmak için diğer devletlerin yaşam hakkını ihlal etme hakkına sahip midir?

4- Japon halkının yaşadığı olaylar merkezinde bilginin güvenirliği üzerine felsefi sorular:

  • Japon halkının yaşadığı trajediler, bilginin doğru kullanımıyla önlenebilir miydi?
  • Halkın maruz kaldığı bilgi eksikliği veya yanlış bilgilendirme, devlete olan güveni nasıl etkiler?
  • Bilgi eksikliği, halkın kaderini belirlemede ne kadar etkili olabilir?

5- Filozofların ve bilim insanlarının nükleer silahlar karşıtı eylemlerinin merkezinde bilim etiği üzerine felsefi sorular:

  • Bilim insanlarının buluşları, insanlık için risk taşıdığında onları durdurma sorumluluğu kime aittir?
  • Nükleer silah karşıtı hareketler, bilimin sınırlarını etik değerlerle çizme çabasında ne kadar başarılı olabilir?
  • Bilim insanları, geliştirdikleri tehlikeli teknolojilerin sorumluluğunu almalı mıdır?

6- Nükleer silahlanmanın artışı merkezinde insanın anlamı, insanlığın mutluluğu ve geleceği üzerine felsefi sorular:

  • Nükleer silahlanma, insanlığın geleceği için kalıcı bir tehdit mi yoksa caydırıcı bir güç müdür?
  • İnsan mutluluğu, güvenlik arayışıyla ne ölçüde bağdaşabilir?
  • Nükleer silahların varlığı, insanlık için bir umut mu yoksa varoluşsal bir tehdit mi oluşturur?

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.