10. Sınıf Felsefe Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları Meb Yayınları
10. Sınıf Felsefe Ders Kitabı 2. Ünite Sayfa 68 Cevapları MEB Yayınları
Bilgi Köprüsü – Gerçekten Var Olan Nedir?
1. Soru: Öyküdeki bilgenin “Gerçekten var olan nedir?” sorusunu sormasındaki amacı ne olabilir?
Cevap: Bilge, insanlara yüzeyde gördükleri şeylerin ötesini düşündürmek istemiştir. Onlara, varlığın yalnızca gözle görülen değil, düşünceyle de kavranan bir yönü olduğunu fark ettirmeye çalışmıştır.
2. Soru: Yaşlı adam ve küçük çocuk, varlığın oluşumu konusunda hangi görüşleri öne sürebilir?
Cevap: Küçük çocuk deneyci bir bakış açısına sahiptir; “var olanı duyularla algılarız” der. Yaşlı adam ise idealist bir yaklaşım göstererek “inanmak ve hatırlamak da varlıktır” görüşünü savunur.
3. Soru: Bilgenin “Var olan ile algıladığımız şeyler arasında fark olabilir mi?” sorusuna sizin cevabınız ne olurdu?
Cevap: Evet, olabilir. Çünkü gerçeklik her zaman algılarımızla sınırlıdır. Duyularımız bazen yanılabilir; bu yüzden gördüğümüz şey her zaman mutlak gerçeği yansıtmaz.
4. Soru: Bilgenin varlıkla ilgili sorularının günlük yaşamdaki yansımaları neler olabilir?
Cevap: İnsanları sorgulamaya, düşünmeden kabullenmemeye yöneltir. Sosyal medyadaki bilgi kirliliğine karşı farkındalık kazandırır, olaylara yüzeysel değil derin bakmayı öğretir.
5. Soru: Bilgenin sorduğu sorular; felsefenin bilgi, bilim, ahlak, sanat, siyaset, din gibi diğer alanları için nasıl bir temel oluşturur?
Cevap: “Varlık nedir?” sorusu, her alanın temeline inmemizi sağlar. Bilgide hakikati, ahlakta insan davranışlarını, sanatta gerçeğin yansımasını ve dinde inancın özünü anlamamıza yardımcı olur.
6. Soru: Köylülerin varlık hakkındaki farklı görüşlerini dikkate alarak varlığın ne olduğu konusunda kendi düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap: Varlık yalnızca gördüklerimizden ibaret değildir; hissettiğimiz, düşündüğümüz ve anlamlandırdığımız şeyler de varlığın bir parçasıdır. Gerçeklik hem duyularla hem de akılla kavranır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.